مطالعات محققان دانشگاه راتجرز نیو برونزویک (Rutgers-New Brunswick )در نیوجرسی نشان‌ می‌دهد آنزیم فسفاتید اسید فسفاتاز که مسئول تنظیم چربی بدن است، در بیماری‌های متابولیک از جمله چاقی، دیابت و همچنین سرطان نقش مهمی دارد.

کلید دیابت، چاقی و سرطان در دستان آنزیم تنظیم‌کننده چربی

سلامت نیوز:  مطالعات محققان دانشگاه راتجرز نیو برونزویک (Rutgers-New Brunswick )در نیوجرسی نشان‌ می‌دهد آنزیم فسفاتید اسید فسفاتاز که مسئول تنظیم چربی بدن است، در بیماری‌های متابولیک از جمله چاقی، دیابت و همچنین سرطان نقش مهمی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مطالعات نشان می‌دهد فقدان این آنزیم به طور کامل، خطر بروز سرطان، التهاب و بیماری های دیگر را افزایش می‌دهد. محققان در تلاشند تا نحوه کنترل این آنزیم را دریابند تا علاوه بر تنظیم چربی بدن، قادر به کنترل و مهار بیماری‌هایی از قبیل سرطان و دیاب،ت باشند.


به گزارش ساینس دیلیاین آنزیم در سال 1957 میلادی کشف شد و یک محقق به نام Gil-Soo Han در سال 2006 میلادی در مرکز تحقیقات لیپید در Rutgers در آمریکا، ژنی که این آنزیم را کدگذاری می‌کند کشف کرد. این آنزیم مسئول فسفاتید اسید برای تولید چربی یا تولید لیپید در غشای سلولی است. مطالعات نشان می‌دهد مهمترین وظیفه آنزیم تنظیم لیپید سلول است. اگر لیپید غشای سلول‌ها زیاد باشد،‌ سلول‌ها رشد کنترل نشده ای دارند که می‌تواند منجر به بروز سرطان شود.


محققان در این مرحله موفق به درک ساختار و عملکرد آنزیم شده‌اند و در مرحله بعدی در تلاشند تا نحوه کنترل آن را دریابند. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم، بهترین روش برای حفظ تعادل چربی ذخیره شده و لیپید غشای سلول است.
نتایج این مطالعه به صورت آنلاین در نشریه Biological Chemistry منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha