عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دستگیری و رد مرز کردن کودکان کار و متکدی خارجی را خلاف قانون دانست و گفت: تبعات داخلی و خارجی ناشی از این موضوع دامنگیر کشور می شود.

دستگیری و رد مرز کردن کودکان کار و متکدی خارجی خلاف قانون است/ برخورد قهرآمیز و سلبی با کودکان کار و متکدی ممنوع است

سلامت نیوز:عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دستگیری و رد مرز کردن کودکان کار و متکدی خارجی را خلاف قانون دانست و گفت: تبعات داخلی و خارجی ناشی از این موضوع دامنگیر کشور می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،یحیی کمالی پور  با بیان اینکه دستگیری کودکان کار و متکدی خارجی و رد مرز کردن آنها خلاف قانون است، گفت: معضل تکدی گری کودکان باید ریشه ای بررسی شود و هر گونه برخورد قهرآمیز و سلبی با آنها ممنوع است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای، در طرح ساماندهی باید حقوق کودکان رعایت شود، افزود: با برخوردهای سلبی نه تنها ساماندهی کودکان به نتیجه نمی رسد بلکه تبعات ناشی از آن دامنگیر کشور می شود که نمی توان برای  رفع آنها چاره یابی کرد.

ضرورت ساماندهی کودکان کار و متکدی

وی تاکید بر ضرورت ساماندهی کودکان کار و متکدی، ادامه داد: به طور قطع تمامی کودکان کار و متکدی ایرانی و غیرایرانی باید جمع آوری و ساماندهی شوند اما جمع آوری باید اصلاح گونه باشد نه اینکه غیرکارشناسانه آنها را دستگیر و برای عودت به کشورشان به اردوگاه ها هدایت کنند به گونه ای که خانواده ها از وضعیت آنها بی اطلاع باشند به طور قطع اگر این موضوع صحت داشته باشد تبعات داخلی و خارجی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

مسئولان مرتبط با طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی در ارتباط با اجرای نامناسب طرح پاسخگو باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسئولان مرتبط با طرح ساماندهی کودکان کار و متکدی باید در رابطه با اجرای نامناسب این طرح پاسخگو باشند، تصریح کرد: بهتر بود دستگاه ها پیش از دستگیری کودکان و فرستادن آنها به اردوگاه اطلاع رسانی و خانواده ها را در جریان امور قرار می دادند، به طور قطع اگر در جریان ساماندهی کودکان تخلفاتی صورت گرفته باشد باید عاملان تخلف مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

تکدی گری کودکان می تواند مولد سایر آسیب ها باشد/ اغلب کودکانی که به تکدی گری مشغولند به صورت باندی و گروهی فعالیت می کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تکدی گری کودکان می تواند مولد سایر آسیب ها باشد، تصریح کرد: اغلب کودکانی که به تکدی گری مشغولند به صورت باندی و گروهی فعالیت می کنند و توسط مافیا به این سمت و سو روی آورده اند بنابراین بهتر است مافیا شناسایی و برخورد با آنها در دستور کار نیروی انتظامی و دستگاه قضا قرار گیرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha