سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 224760

مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است. چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید.

راه‌های طبیعی برای مشکی و براق کردن موها

سلامت نیوز: مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است. چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، موهای مشکی طبیعی، زیبایی خاص خود را دارند و مطمئنا همه ما به شکل طبیعی و مادرزادی صاحب موهای مشکی نیستیم. مهم‌تر اینکه، این روزها محیط اطراف ما بسیار آلوده‌ است و هر روز که میگذرد این آلودگی‌ها بیشتر هم می‌شوند.‌ پیدا شدن موهای سفید و خاکستری زودرس مشکل بیشتر ما است. بدیهی است رنگ موهای زیادی برای دوباره مشکی کردن موها در بازار وجود دارد، اما همه خوب می‌دانیم که استفاده از آنها دوام چندانی ندارد و باعث برگشت رنگ موی واقعی خودمان نخواهد شد.

هر چقدر هم که این رنگ موها گران قیمت باشند، مطمئنا به مرور زمان اثرات مخربی بر روی رنگ دانه‌های مو خواهند داشت و حتی باعث ایجاد موهای سفید بیشتری هم خواهند شد. علاوه بر همه این‌‌‌ها، مصرف این قبیل رنگ موها برای پوست و چشم‌ها نیز مضر است. پس عاقلانه‌ترین کار انتخاب راه حل‌‌های طبیعی و استفاده از ترکیبات ساده و در دسترس خانگی است.

چای سیاه
مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است. چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید. این ترکیب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد ضد عفونی کننده برای کمک و زنده شدن دوباره موهای شکننده و پیاز موی شما است. به خاطر داشته باشید، برای بهترین نتیجه حداقل هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید و بعد موهای خود را با آب سرد بشویید.

حنای هندی
استفاده از حنا، روش آبا و اجدادی هندی‌ها است. برای داشتن موهای مشکی، حنا را با پودر قهوه، کشک و آب‌لیمو مخلوط کنید. به خاطر داشته باشید، حتما این مخلوط را در ظرف پلاستیکی، چوبی و یا استیل ترکیب کنید چون حنا به شدت واکنش‌ پذیر است. سپس، مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیری فشرده و غلیط به دست آورید. نکته مهم اینکه، قهوه باعث خنثی کردن قرمزی رنگ حنا می‌شود پس می‌توانید به میزان دلخواه‌تان قهوه اضافه کنید.

کنجد
دانه کنجد مصرف خانگی بسیار زیادی دارد و در همه فروشگاه‌ها قابل دردسترس است. اگر بتوانید کنجد سیاه تهیه کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. کنجد سیاه، ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری درمقایسه با کنجد سفید دارد. کنجد را در آب خیس کنید و بعد به کمک یک مخلوط کن آن را خمیر کنید. خمیر به دست آمده را به همه مو و پوست سرتان بزنید. این ماسک به مرور زمان باعث رشد و تقویت موها هم خواهد شد پس بهتر است به استفاده مداوم از آن ادامه دهید.

انبه
حتما با شنیدن این خبر تعجب می‌کنید، که حتی انبه خام هم می‌تواند کمک موثری در برگرداندن موهای مشکی شما داشته باشد. برای درست کردن این ترکیب چند انبه تقریبا نارس را پوست بکنید و اگر چند برگ انبه هم داشتید به مخلوط اضافه کنید و بعد در مخلوط کن بریزید وخوب له کنید و کمی هم روغن اضافه کنید، بعد برای مدتی طولانی ترکیب به دست آمده را در معرض تابش نور خورشید قرار دهید و از آن استفاده کنید.

آب لیمو و روغن نارگیل
استفاده از این ماسک برای مشکی کردن موها از قسمت پیاز مو، از قدیم رایج بوده است و خوب است بدانیم مصرف این ماسک نه تنها به مشکی شدن موها کمک می‌‌کند، بلکه باعث از بی رفتن شوره سر و تقویت ریشه موها نیز می‌شود. به اندازه مورد نیازتان روغن نارگیل را درون ظرفی مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و بگذارید کمی گرم شود.
 
حالا نصف یک لیمو را آب بگیرید و با روغن نارگیل خوب مخلوط کنید. ماسک را به همه سر خود بمالید و هم زمان خیلی آرام بدون اینکه حتی یک تار مویتان کنده شود خوب ماساژ دهید. با نوک انگشتانتان پوست سرتان را هم ماساژ دهید و بطور طبیعی موهای خود را دوباره مشکی کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha