یك متخصص زنان و زایمان گفت: زنانی كه روزانه بیش از 15 نخ سیگار ‌می‌كشند و مبتلایان به میگرن نباید از قرص‌های ضدبارداری استفاده كنند.

سلامت نیوز : فاطمه لالوها در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: برای زنانی كه بیش از 15 نخ سیگار ‌می‌كشند و زنانی كه دارای بیماری‌های قلبی عروقی و شریانی هستند، مصرف قرص‌های ضدبارداری ممنوع است.

وی گفت: زنانی كه به دیابت و فشار خون بالای 16 میلی‌گرم بر جیوه مبتلا هستند، نیز نمی‌توانند از قرص‌های ضدبارداری استفاده كنند.

لالوها افزود: كسانی كه سابقه ترومبوز رگ‌های قلبی و سابقه آمبولی ریه دارند، كسانی كه جراحی‌های بزرگ انجام داده‌اند و كسانی كه سابقه سكته مغزی داشتند، نیز نمی‌توانند از قرص‌های ضدبارداری استفاده كنند.

این متخصص زنان و زایمان گفت: زنانی كه مبتلا به میگرن همراه با نشانه‌های عصبی هستند، همچنین كسانی كه سابقه سرطان سینه و سابقه سیروز عصبی داشتند، نیز نباید از قرص‌های ضد بارداری استفاده كنند.

وی اضافه كرد: مصرف قرص‌های ضد بارداری خطر افزایش سكته قلبی، خطر آمبولی ریه و ریسك بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی كه مبتلا به این بیماری‌ها هستند را افزایش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha