یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 22478

رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد مخدر روسیه گفت: روسیه 1.5 میلیون نفر معتاد دارد و تولید مواد مخدر در افغانستان فشار شدیدی به ایران و روسیه وارد می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، ویكتور ایوانف در دیدار با دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان كه صبح امروز در وزارت كشور برگزار شد اظهار داشت: همكاری ایران و روسیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر بر اساس موافقتنامه‌ای بین ایران و روسیه در سال 2005 آغاز شده است و همكاری این دو كشور بسیار سازنده ادامه می‌یابد.

وی افزود: از دلایلی كه امروز در ایران حضور دارم این است كه كارایی همكار‌ی‌های بین‌المللی در حوزه مواد مخدر بسیار پایین آمده است به طوری كه عملیات نظامی كه طی دهمین سال در افغانستان اجرا شد نه تنها موجب كاهش تولید مواد مخدر نشد بلكه موجب افزایش این پدیده شوم شده است.

ایوانف با اشاره به توافقات این جلسه افزود: گروه كاری بین دو كشور تحت ریاست معاونان دو وزیر تشكیل خواهد شد كه به صورت مرتب تشكیل جلسه داده و اطلاعات را تبادل كنند. همچنین توافق شد به صورت مرتب سالی دو بار، یكی در خاك روسیه و دیگری در خاك ایران ملاقات دو وزیر صورت گیرد.

رئیس سرویس فدرال نظارت بر گردش غیرقانونی مواد مخدر روسیه خاطر نشان كرد: وضعیت مواد مخدر در روسیه بسیار پیچیده است به طوری كه طبق آمار 1.5 میلیون معتاد در روسیه وجود دارد به همین دلیل استراتژی ملی مبارزه با مواد مخدر امسال در روسیه تدوین و تصویب شد.

وی افزود: تشدید اقدامات انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از گسترش مصرف و درمان معتادان و افزایش كارایی ابزارهای بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر 3 نكته اصلی این استراتژی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha