پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع است که عوارض زیادی به همراه دارد اما با رعایت برخی نکات می توان از آن پیشگیری کرد.

نکات طلایی برای پیشگیری از پوکی استخوان+ اینفوگرافی

سلامت نیوز:پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع است که عوارض زیادی به همراه دارد اما با رعایت برخی نکات می توان از آن پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ پوکی‌استخوان بیماری است که ۸‌میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به آن روز را با سختی به شب می‌رسانند، این بیماری آن‌قدر سخت است که برخی حتی توانایی تکان خوردن هم ندارندبه همین دلیل بهتر است پیشگیری از پوکی استخوان را  از همین حالا آغاز و به برخی توصیه های عمل کنید.

محققان ثابت کرده اند که افسردگی عاملی در ابتلا به پوکی استخوان است به همین دلیل به درمان افسردگی اهمیت بدهید تا گرفتار پوکی استخوان نشوید.

گوشت قرمز و ماهی و لوبیا را  هرگز فراموش نکنید، این خوراکی‌های خوشمزه، حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند که مهم‌ترین عناصر ساخت استخوان‌های فولادی‌ محسوب می شود.

روزانه حداقل 20 دقیقه در معرض خورشید  قرار گرفتن به دلیل تولید ویتامین D که در بدن، حکم دارو را برای استخوان‌ها دارد.

در صورتی که استخوان‌ شما درد زیادی دارد، با مراجعه به پزشک و انجام یک این آزمایش می‌توانید میزان سلامت استخوان‌ها را تشخیص دهید و به موقع از پوکی اسخوان پیشگیری کنید.

روزانه 30 دقیقه  ورزشی های قوی‌کننده استخوان می تواند بسیار موثر باشد، ورزش‌های تحمل وزن مانند دویدن یا پیاده‌روی سریع و ورزش‌های استقامتی به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

مهم‌ترین عنصر برای یک استخوان فولادی کلسیم است که می‌تواند یک استخوان توخالی را به استحکامی آهن کند، کلسیم را از راه مصرف  لبنیات ی مانند شیر و ماست وارد بدنتان کنید تا هرگز دچار پوکی‌استخوان نشوید، روزانه حداقل‌هزار میلی‌گرم کلسیم برای بدن نیاز است.

از دست دادن وزن در دوران یائسگی موجب می شود توده استخوانی کاهش پیدا کند،  از مصرف غذاهایی بسیار کم کالری یا فاقد همه گروه‌های غذایی  اجتناب کنید.

برخی مواقع، مشکلاتی که برای استخوان‌ها به‌وجود می‌آید، ریشه درسابقه خانوادگی افراد دارد، برای مثال، اولین نکته‌ای که باید مرود توجه قرار گیرد، سابقه پوکی‌استخوان در فامیل است، در صورتی که در خانواده شما این عارضه دیده شده است، بهتر است یک آزمایش انجام بدهید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha