سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 224810

محققان دانشگاه بینگهمتون آمریکا با همکاری دانشگاه ایالت نیویورک نوعی برچسب کاغذی ساختند که امکان اندازه‌گیری قند خون را در زمان فعالیت بدنی برای مبتلایان به دیابت فراهم می‌کند.

اندازه‌گیری قندخون با برچسب کاغذی

سلامت نیوز:  محققان دانشگاه بینگهمتون آمریکا با همکاری دانشگاه ایالت نیویورک نوعی برچسب کاغذی ساختند که امکان اندازه‌گیری قند خون را در زمان فعالیت بدنی برای مبتلایان به دیابت فراهم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این برچسب کاغذی قادر است توان موردنیاز خود را تامین کند و قند خون بیمار را از طریق اندازه‌گیری قند موجود در عرق او محاسبه کند. در این حسگر زیستی کاغذی، یک سلول سوختی آنزیمی درون یک چسب بانداژ عادی تعبیه شده است. این برچسب که مستقیما روی پوست بیمار می‌چسبد، عرق را درون مخزنی جمع‌آوری کرده و سپس انرژی شیمیایی آن را به انرژی الکتریکی الکتریکی تبدیل کند تا توان لازم برای نظارت بر میزان قند موجود در عرق فراهم شود. این شیوه امکان اندازه‌گیری قند خون را با استفاده از یک روش غیرتهاجمی و همزمان با انجام فعالیت بدنی یا به محض اتمام آن فراهم می‌کند.


به گزارش ساینس دیلی،روش‌های متداول اندازه‌گیری قند خون برای جلوگیری از کاهش قند در جریان فعالیت‌های ورزشی مناسب نیستند. زیرا در این روش‌های تهاجمی از نمونه‌گیری فیزیکی خون استفاده می‌شود که احتمال آلودگی نمونه و تحریک پوست را افزایش می‌دهد. همچنین لازم است تجهیزات اندازه‌گیری قند خون دائما توسط بیمار حمل شود و یک منبع توان الکتریکی برای راه‌اندازی این تجهیزات در دسترس او باشد.


دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می آید. انسولین ماده ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.


قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان های بدن تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت های منتهی به نقص عضو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha