عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به اینکه آسیب های ناشی از بحران بیکاری جامعه را تهدید می کند، تصریح کرد: آمار اعلام شده از سوی وزیر کار در مورد تعداد بیکاران کشور واقعی نیست.

بی‌خبری دولت از آمار دقیق تعداد بیکاران/ بیشترین مراجعان به دفاتر نمایندگان جوانان جویای کار هستند

سلامت نیوز:عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار نسبت به اینکه آسیب های ناشی از بحران بیکاری جامعه را تهدید می کند، تصریح کرد: آمار اعلام شده از سوی وزیر کار در مورد تعداد بیکاران کشور واقعی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،روح الله بابایی صالح ، در واکنش به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه در حال حاضر کشش ایجاد 400 هزار شغل داریم، گفت: چنین اظهاراتی در حد شعار بوده به طور کلی با واقعیت ها مغایرت دارد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در گذشته نیز شاهد چنین شعارهایی از سوی دولت های سابق برای ایجاد اشتغال بودیم اما در عمل اشتغال زایی به درستی محقق نشد و همچنان معضل بیکاری مهمترین معضل کشور بوده و آسیب های ناشی از این بحران کشور را تهدید می کند.

در زمینه اشتغال زایی با مشکلات زیادی مواجه هستیم/ جوانان جویای کار بیشترین مراجعه کنندگان به دفاتر نمایندگان

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال زایی با مشکلات زیادی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر مهمترین مطالبه جوانان کشور اشتغال است و جوانان جویای کار بیشترین مراجعه کنندگان به دفاتر نمایندگان مجلس هستند.

وزارت کار متولی ایجاد اشتغال نیست،  ساماندهی می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت کار متولی ایجاد اشتغال نیست بلکه ساماندهی اشتغال را بر عهده دارد، تصریح کرد: دستگاه های مختلفی در امر ایجاد اشتغال نقش دارند و با همکاری آنها امر اشتغال تحقق می یابد.

آمار اعلام شده از سوی وزیر تعاون در مورد تعداد بیکاران کشور منطق با واقعیت نیست

بابایی صالح با تاکید بر اینکه آمار اعلام شده از سوی وزیر تعاون در مورد تعداد بیکاران کشور منطق با واقعیت نیست، تصریح کرد: وزیر تعاون تعداد آمار بیکاران را سه میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرده این در حالی است که آمار بیکاران بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است و به نوعی همواره در کشور آمار ارائه شده در زمینه بیکاران و شاغلان در ایران با ابهام همراه است زیرا حتی آمار مشاغل ناپایدار نیز جزو مشاغل پایدار محسوب می شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این در حالی است که اگر آمار دقیقی از تعداد بیکاران کشور داشته باشیم بهتر می توان برای اشتغال زایی آنها برنامه ریزی کرد.

اشتغال زایی با تعامل تمامی دستگاه ها و جذب سرمایه های خارجی و داخلی محقق می شود

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به سمت تولید اشتغال گام برداشت، گفت: اشتغال زایی با تعامل تمامی دستگاه ها و جذب سرمایه های خارجی و داخلی محقق می شود و همچنین زمینه حضور بخش خصوصی برای اشتغال زایی نیز باید فراهم شود البته در بخش های دولتی اشتغال زایی ضعیف است و به ناچار باید به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود اشتغال گام برداشت./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha