یك متخصص تغذیه با بیان این كه استفاده از برخی داروهای لاغری بدون مشورت پزشك تاثیر پایداری در كاهش وزن افراد ندارد، گفت: وزن مصرف كنندگان این مكملها نه تنها در درازمدت كم نمی‌شود بلكه ممكن است از قبل نیز بیشتر ‌شود.

سلامت نیوز : دكتر رضا راست‌منش در گفت وگو با  ایسنا افزود: استفاده از داروهای لاغری به طور قطع نادرست است چرا كه افراد چاق باید زیر نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی صحیح تبعیت كرده و شیوه زندگی خود را اصلاح كنند. علاوه بر آن فعالیت بدنی خود را افزایش دهند.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: برخی از افراد چاق، داروهای لاغری را خودسرانه مصرف می‌كنند و پس از دست نیافتن به نتیجه مطلوب و دچار شدن به عوارض مختلف به سیكل معیوبی روی می‌آورند و به اقداماتی مانند رژیم،‌ ترك رژیم،‌ امتحان كردن مكمل‌های گوناگون، افزایش شدید فعالیت بدنی و ترك فعالیت بدنی دست‌ می‌زنند.

وی تاكید كرد: افراد چاق به جای استفاده خودسرانه از مكمل‌هایی كه بعضا تركیبات آنان ناشناخته است باید رفتار تغذیه‌ای خود را زیر نظر متخصص تغذیه اصلاح كنند تا به لاغری پایدارتری دست یابند.

دكتر راست منش در پایان توصیه كرد: افراد می‌توانند در كنار رعایت رژیم غذایی مناسب به انجام حركات ورزشی بپردازند چرا كه ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌تواند تاثیر خوبی بر كاهش وزن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha