دبیر اجرایی همایش اقتصاد دیابت با اشاره به شیوع 20 درصدی دیابت در کشور و هزینه بر بودن این بیماری از برگزاری این همایش برای اولین بار در دی ماه جاری خبر داد و گفت: جامعه برای تدوین سیاست های کلی در درمان دیابت باید یک رویکرد اقتصادی نسبت به این بیماری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز از  ایسنا ، دکتر رامین حشمت، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری سمینار اقتصاد دیابت كه برای اولین بار برگزار می شود، گفت: این سمینار در راستای کنترل دیابت، تحلیل هزینه های درمان و با ارائه راهکار کاهش هزینه ها با حضور متخصصان و صاحب نظران عرصه بهداشت و اقتصاد در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی افزود: دیابت و عوارض آن از بیماری های پرهزینه ی عصر حاضر است که حدود 11 درصد افراد بزرگسال ایرانی به آن دچار هستند که این آمار در جنوب ایران و خلیج فارس حدود 20 درصد است که 40 درصد این افراد از بیماری خود بی اطلاعند.

این فوق تخصص غدد اظهار داشت: تغییر در رژیم غذایی، مصرف غذاهای پرکالری و عدم فعالیت بدنی مناسب موجب شیوع هرچه بیشتر این عارضه در جوامع شده است که معمولاٌ دیابت نوع 2 در مرحله اولیه تشخیص داده نمی شود و مشکلات جبران ناپذیری مانند عوارض چشمی، کلیوی، قلبی، زخم پای دیابتی را برای بیمار به همراه دارد که هر یک از این عوارض به تنهایی سیستم زندگی بیماران را مختل کرده و تهدید جدی بر سلامت افراد محسوب می شود.

دکتر حشمت اظهار داشت: جامعه باید رویکرد اقتصادی مناسبی نسبت به این بیماری داشته باشد و با شناسایی عوارض هزینه آن را برآورد کند تا بر اساس سیاست های تدوین شده بتوان این بیماری را کنترل و پیشگری کرد.

وی گفت: این سمینار توسط پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تامین اجتماعی 14 و 15 دی ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

این فوق تخصص غدد با اشاره به مباحث مورد بررسی در این سمینار گفت: ارائه روش نوین کنترل و پیشگیری دیابت، تحلیل هزینه بیماری دیابت، رویکرد اقتصادی در بحث کیفیت زندگی بیماران دیابتی و سیاست بیمه درمانی برای کنترل هزینه دیابت از محورهای اصلی این سمینار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha