چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 224891

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی روش های کاهش وزن گفت: مصرف برخی موادغذایی تاثیرات شگرفی در چربی سوزی و کاهش وزن افراد دارد.

چربی سوزهای خانگی که وزنتان را به سرعت کم می‌کند

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی روش های کاهش وزن گفت: مصرف برخی موادغذایی تاثیرات شگرفی در چربی سوزی و کاهش وزن افراد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی؛ درباره مصرف انواع چربی سوز‌های طبیعی برای کاهش وزن بیان کرد: میزان کالری مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و هیچ چـیز را نمی‌توان جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم کرد.

وی افزود: مصرف سوپ یکی از راهکارهایی است که تاثیرات شگرفی در چربی سوزی و کاهش وزن افراد دارد به طوری که در یک تحقیق نشان داده شده است که زنان باید از بین سه پیش غذا با ۲۷۰ کالری یک  مورد را انتخاب می‌کردند، افرادی که سوپ مرغ و برنج را انتخاب کردند، ۱۰۰ کالری کمتر از سایرین انرژی دریافت کردند.

وی نوشیدن آب را یکی دیگر از موادی معرفی کرد که نقش مهمی در کاهش وزن دارند و افزود: تحقیقات جدید اشاره بر این دارند که نوشیدن آب، سبب تسریع کاهش وزن و کاهش اشتها می شود و با کمک به دفع سدیم و سموم بدن، نفخ و باد شکم را نیز از بین می‌برد.

شادنوش مصرف چای سبز را روش دیگری برای کاهش وزن و چربی سوزی طبیعی دانست و گفت:: عصاره چای سبز، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند همچنین چای سبز خواص ضد سرطانی نیز در خود دارد و از بروز بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی مصرف انواع میوه‌ها مانند سیب، گلابی و گریپ فروت را در کاهش وزن موثر دانست و تصریح کرد: گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و باعث پایین آوردن سطح انسولین خون می‌شود که به کاهش وزن می‌انجامد، مصرف سیب و گلابی که به دلیل فیبر بالا و کالری کم باعث می‌شود که احساس گرسنگی برطرف شود و  فرد غذای کمتری مصرف کند.

 وی با اشاره به این که هریک از این مواد غذایی مفید برای کاهش وزن، در معده احساس پری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: میوه‌های تازه و آبدار، سبزیجات و سوپ کالری‌های موجود در مواد غذایی را کاهش می دهد  و با وجود مصرف موادغذایی بیشتر، کالری کمتری دریافت کنید؛ در واقع میوه‌های پر فیبر، سبزیجات و حبوبات دستگاه گوارش را سلامت و سطح انسولین خون را در حد تعادل نگاه می‌دارد که باعث می‌شود چربی کمتر در بدن ذخیره شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha