درخواست ودیعه از بیماران اورژانسی تصادفی و غیرتصادفی هنگام مراجعه به بیمارستانهای خصوصی و دولتی غیرقانونی است .

به گزارش سلامت نیوز دكتر حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكی با بیان این مطلب گفت: اگر این بیماران به یك مركز درمانی مراجعه كنند و از آنان برای شروع درمان ودیعه ای درخواست شود كه به بیمارستان بدهند، آن مركز درمانی طبق قانون مرتكب تخلف شده و موظف است بیمار اورژانسی را بدون درخواست هیچ مبلغی پذیرش كند.
وی افزود: حال ممكن است مراكز درمانی خصوصی نگران این باشند كه آن بیمار در ادامه روند درمانی نیز نتواند مبلغی به آنها بپردازد كه در این صورت نیز قانونگذار پیش بینی های لازم را انجام داده است و براساس آن این مركز درمانی موظف است تا رساندن بیمار به وضعیت پایدار و مناسب برای ادامه درمان اقدامات لازم را انجام دهد و سپس به وسیله یك آمبولانس بیمار را به نزدیكترین مركز درمانی دولتی تحویل دهد.
امامی رضوی خاطر نشان كرد: مصوبه قانون برنامه چهارم توسعه كه در 5 سال اخیر اجرایی شده تأكید می كند كه هزینه درمان بیماران در مراكز دولتی نیز از طریق بیمه شخص ثالث پرداخت شود. برطبق این مصوبه  تمام بیماران تصادفی درهمه مراكز پذیرش می شوند و هزینه شان در بیمارستان های دولتی به طور كامل پرداخت می شود. درمورد بیماران
غیر تصادفی كه هزینه ای برای پرداخت ندارند. نیز دولت بودجه ای گذاشته تا هزینه بیمارستانها از آن محل پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha