تومورهای بدخیم درحال حاضر دومین علت مرگ ومیر در بعضی از کشور های جهان و سومین علت مرگ و میر در برخی از مناطق کشور بعد از حوادث قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر مسعود شایسته آذر دبیر علمی سمینار دو روزه علایم و نشانه های تومورهای بدخیم که در این استان برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: پیشرفت های بسیار، تحقیقات گسترده و پیشرفت امکانات جراحی باعث شد تا اکثر این ضایعات در صورت کشف در همان  اوایل شروع بیماری ها قابل کنترل و درمان باشند.
وی افزود: از جمله علل عدم توانایی در در مان های قاطع در اکثر موارد کشف تومور در مراحلی است که  دست اندازی های وسیع صورت پذیرفته باشد و حذف کامل ضایعه تومورال امکان پذیر نیست.
وی خاطر نشان کرد: به منظور یاد آوری مجدد، جلب توجه و ارایه روش های جدید تشخیص، سمینار دو روزه ای تحت عنوان علایم و نشانه های تومورهای بدخیم برنامه ریزی و برگزار شد و طی آن نشانه شناسی و علایم تومورهای بدخیم در حیطه های جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان و زایمان، چشم پزشکی و اورولوژی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در این میان از نظرات همکاران  محترم انکولوژیست وعلوم آزمایشگاهی نیز استفاده شد.
دبیر علمی همایش گفت: به صورت کلی هر تغییر در وضعیت های گوارشی، سیستم های اداری، سرفه های خشک متناوب، خون ریزی های بدون توجیه در خانم ها و وجود هر توده خصوصا بعد از چهل سالگی باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد و دردهای مداوم و شبانه، تب غیر قابل توجیه نیز از مواردی است که نیاز به بررسی دارد. البته در بعضی موارد معاینات مکرر جهت غربالگری توصیه می شود.
دکتر شایسته آذر خاطر نشان کرد: همه هدف و سعی ما بر این بوده است با اطلاع رسانی، یاد آوری مجدد و بیان شیوه های جدید تشخیصی جهت همکاران محترم پزشک و پیرا پزشک جهت توجه برای تشخیص سریعتر و به موقع ضایعات بد خیم برداشته تا بیماران زمانی مورد توجه، شناسایی و تشخیص قرار گیرند که ضایعات تومورال قابل درمان قطعی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha