چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 224912

فکر می کنید روزی برسد که دیگر مفهوم عشق برای انسان های معنایی نداشته باشد؟ آیا ما به روزگار زندگی های بدون عشق نزدیک می شویم؟ اگر پاسخ مثبت است چه عاملی در پاک شدن این عنصر انسانی به نظر جاودان اثرگذار خواهد بود؟

آیا تکنولوژی با خود مرگ عشق را به همراه دارد؟

سلامت نیوز:  فکر می کنید روزی برسد که دیگر مفهوم عشق برای انسان های معنایی نداشته باشد؟ آیا ما به روزگار زندگی های بدون عشق نزدیک می شویم؟ اگر پاسخ مثبت است چه عاملی در پاک شدن این عنصر انسانی به نظر جاودان اثرگذار خواهد بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، اگر از نگاه آنهایی که عاشق شعر و ادبیات هستند به این سؤالات نگاه بکنیم زندگی بدون عشق هیچ معنایی ندارد؛ ولی واقعیت این است که دنیای سراسر تکنولوژیک ما جایی برای این حرف ها باقی نگذاشته است. کمی وحشتناک و غیر قابل باور به نظر می رسد، اگر بدانیم متولدین بعد از 1995 میلادی(1374 شمسی) کمتر از نسل های پیشین خود عشق را تجربه می کنند.

دلیل این اتفاق یک پدیده همه گیر به نام تکنولوژی است؛ چراکه نوجوانان امروزی بیشتر وقت خود را با تلفن های هوشمند خود می گذارنند، به واسطه امکاناتی که در اختیار آنها گذاشته است همه چیز را به صورت مجازی تجربه می کنند و این یعنی از دست رفتن فرصت معاشرت در دنیای واقعی. به گفته محققان دانشگاه سن دیگو، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای مختلفی که امکان صحبت آنلاین را فراهم کرده اند تأثیر قابل توجهی در کاهش قرار ملاقات های حضوری میان نوجوانان داشته است.

بر اساس آمار مجود، تنها 56 درصد از نوجوانان 14تا 18 سال برای قرارهای دسته جمعی محیطی واقعی را در نظر می گیرند. این در حالی است که این رقم برای نسل پیشین چیزی حدود 85 درصد بوده است. یکی از مهم ترین تبعات این سبک از زندگی حذف شدن تدریجی مفهوم عشق برای نوجوانان است؛ چراکه آنها خودشان از بودن میان افراد و دوست داشته شدن و مورد توجه قرار گرفتن در دنیای واقعی محروم کرده اند.

بر اساس پیش بینی ها در آینده با دنیای موجه می شویم که سهم عشق در آن بسیار ناچیز است. در این دنیای بسیاری از روابط انسانی در فضایی دیگر شکل می گیرد و همین موضوع به تدریج موجب مرگ بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی می شود.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha