مطالعات اخیری که در دانشگاه اوربرو سوئد انجام شده است نشان داد که آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزشکاران، احتمال ابتلا به بیماری MS را افزایش می‌دهد.

آسیب دیدگی سر در نوجوانان ورزشکار احتمال ابتلا به MS را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: مطالعات اخیری که در دانشگاه اوربرو سوئد انجام شده است نشان داد که آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزشکاران، احتمال ابتلا به بیماری MS را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا و به نقل از Science daily، بررسی‌های جدید نشان داده است که حفاظت نوجوانان ورزشکار از آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر اهمیت زیادی دارد، زیرا این آسیب‌دیدگی‌ها احتمال ابتلا به MS  را 22 درصد افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی‌ها در مجله سالانه تخصص اعصاب منتشر شده است. نوجوانانی که بیش از یک بار آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزش داشته باشند بیش از دو برابر احتمال ابتلا به MS دارند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: MS به دلایل ژنتیکی و زیست محیطی ایجاد می‌شود. تمامی ورزشکارانی که دچار آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه سر می‌شوند نباید نگران باشند احتمال دارد که آنها ژن لازم برای ابتلا به MS را نداشته باشند، اما کسانی که این ژن را دارند با آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر خطر ابتلا به MS را پیدا می‌کنند.

آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در نوجوانی ممکن است پروسه‌ای را آغاز کند که طی آن سیستم ایمنی بدن به یک لایه از سلول‌های عصبی حمله می‌کند و از فعالیت درست آنها جلوگیری می‌کند. نوجوانان معمولا بدون کلاه ایمنی ورزش می‌کنند. اگر خانواده‌ها بدانند که آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر چه تبعاتی دارد، این مساله را بیشتر جدی می‌گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha