معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اقدامات حمایتی از بیماران سرطان پستان در کشور مغفول مانده است، گفت: جراحی بازسازی در اغلب موارد برای این افراد جراحی زیبایی محسوب می‌شود و این مساله دردآور است که فرد پس از درمان به دلیل عدم حمایت به یک موجود منفعل تبدیل می‌شود.

اقدامات حمایتی از بیماران سرطان پستان در کشور مغفول مانده است

سلامت نیوز:معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اقدامات حمایتی از بیماران سرطان پستان در کشور مغفول مانده است، گفت: جراحی بازسازی در اغلب موارد برای این افراد جراحی زیبایی محسوب می‌شود و این مساله دردآور است که فرد پس از درمان به دلیل عدم حمایت به یک موجود منفعل تبدیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر شهپر حقیقت  با بیان اینکه طبیعتا زمانی که آگاهی مردم افزایش یابد، انتظار ارائه خدمات درست و به‌روز و علمی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: برای فراهم کردن چنین خدماتی هم منابع و تجهیزات لازم با یک توزیع صحیح بهداشتی در سطح کشور و هم نیروی انسانی به‌روز را لازم داریم.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی) افزود: در حال حاضر شاید در منابع انسانی (همچون پزشکان و رادیولوژیست‌ها) کمبودی نداشته باشیم، اما مساله اینجاست که تعداد رادیولوژیست‌های آشنا با تکنیک‌های تخصصی سرطان پستان در سطح کشور انگشت شمارند.

وی با تاکید بر اینکه از تمرکز منابع در پایتخت باید جلوگیری شود، گفت: یکی از بزرگ‌ترین سیاست‌ها باید این مساله باشد که سعی کنیم توزیع منابع انسانی در کشور به درستی انجام شود و امکانات در تمام نقاط کشور قابل دسترسی باشد و همچنین آموزش‌های مناسب‌تری ارائه دهیم تا مراکز بهداشتی در مناطق مختلف مجبور نباشند افراد را مجدد به تهران ارجاع دهند.

حقیقت افزود: از ابتدایی‌ترین تا تخصصی‌ترین امکانات باید در اختیار تمام نقاط مختلف کشور قرار گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی) در ادامه اظهار کرد: در صورت افزایش آگاهی مردم، آیا امکانات و مراکز ما پاسخگوی نیاز افراد خواهند بود؟ قطعا امکانات باید پابه‌ پا توسعه یابند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین ارکانی است که می‌تواند در این خصوص کمک کند، گفت: انتظار داریم همچون بسیاری از کشورها بخش خصوصی نیز پابه پای دولت سرمایه‌گذاری‌های خوبی کند.

بازسازی سینه بیمار مبتلا به سرطان پستان جزو جراحی زیبایی است!

حقیقت با بیان اینکه پوشش مناسب بیمه نیز در این زمینه می‌تواند به ما کمک فراوانی کند، ادامه داد: متاسفانه اقدامات حمایتی از بیماران سرطان پستان در کشور مغفول مانده است. پروتکل مدونی برای برنامه‌ریزی و اقدامات حمایتی از این بیماران در سیستم بهداشتی کشور وجود ندارد.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی) تصریح کرد: فرد مبتلا به سرطان پستان پس از درمان جهت تداوم زندگی با کیفیت نیاز به اقدامات حمایتی دارد. باید بازسازی سینه بیمار مبتلا به سرطان پستان پس از جراحی جزو اقدامات حمایتی بیمه باشد.

وی افزود: جراحی بازسازی در اغلب موارد برای این افراد جراحی زیبایی محسوب می‌شود و این مساله دردآور است که یک بیمار سرطانی زنده مانده و دوست دارد به زندگی بازگردد، اما به دلیل عدم حمایت تبدیل به یک موجود منفعل شده و نمی‌تواند زندگی فعالی داشته باشد.

حقیقت اظهار کرد: سرطان پستان آنقدر که اسم وحشتناکی دارد، ترسناک نیست. در کشورهای دیگر با این بیماری همچون بیماری‌های مزمن معمولی برخورد می‌کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی)  تاکید کرد: امیدواریم در کنار اقدامات تشخیصی و درمانی اقدامات حمایتی را نیز توسعه دهیم تا کیفیت زندگی این افراد افزایش یابد.

ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha