انتخاب نام های خارجی برای نوزادان ممنوع است

سلامت نیوز:مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان ثبت احوال کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان ثبت احوال کشور در یک ماه گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.


انتخاب نام های خارجی برای نوزادان ممنوع است
اسدالله پارسامهر سرپرست اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور، اظهار کرد: انتخاب نام‌های خارجی در گذشته رواج داشت، اما در حال حاضر با توجه به قوانین و مقررات سازمان ثبت احوال، انتخاب نام‌های خارجی برای افراد به دلیل عدم انطباق آنها با فرهنگ ایرانی ممنوع است.
پیش بینی ایستگاه های سیار برای تعویض کارت ملی معلولان
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از پیش بینی تمهیداتی برای تعویض کارت ملی جانبازان، معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: ایستگاه‌های سیاربرای کسانی که محدودیت حرکتی دارند، پیش بینی کرده ایم، تا بتوانند کارت ملی و شناسنامه خود را تعویض کنند.


امکان حذف عنوان طلاق از شناسنامه بانوان دوشیزه وجود دارد
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت عنوان طلاق در شناسنامه برای برخی از افراد به ویژه بانوان باعث ایجاد مشکلاتی می شود، تصریح کرد: در این زمینه محدودیت های قانونی وجود دارد، از این رو سازمان ثبت احوال کشور پیشنهاداتی به مجلس تحویل داده که باید به آن پرداخته و رسیدگی شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در حال حاضر امکان حذف عنوان طلاق از شناسنامه بانوانی که دوشیزه هستند، وجود دارد.
وی اضافه کرد: همزمان با اجرای این طرح، به منظور آگاهی زوج ها از وضعیت تاهل همسر خود در گذشته، امکان استعلام در بیش از 200 نقطه در سراسر کشور به صورت بر خط وجود دارد.
کارت هوشمند ملی جایگزینی مناسب برای مدارک هویتی و بانکی
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مردم می توانند در صورت ایجاد برنامه های نرم افزاری شبکه محور از کارت های هوشمند ملی به عنوان کارت حساب بانکی، کارت سلامت، گواهینامه، کارت پایان خدمت، دفترچه بیمه و غیره استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: طرح تجمیع کارت هوشمند ملی با سایر مدارک شناسایی، طبق بند (د) ماده 46 ثبت احوال، از مهم ترین برنامه های این سازمان است که می تواند جایگزین بسیاری از مدارک هویتی مردم باشد و ظرفیت های متعددی برای آن پیش بینی شده، اما در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این کارت به جای کدام کارت ها تجمیع می‌شود.


نام‌های مذهبی، اولویت اول ایرانیان در نامگذاری
اسدالله پارسامهر سرپرست اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بیشتر ایرانیان تمایل دارند تا در نامگذاری‌های خود از نام‌های گروه اول استفاده کنند و انتخاب اسامی از گروه دوم در اولویت بعدی آن‌ها قرار دارد، گفت: در گذشته انتخاب نام‌های قومی و منطقه‌ای بیشتر در میان یک قوم رواج داشت اما امروزه افراد به طور طبیعی به انتخاب آنها گرایش پیدا کرده‌اند.


2 میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل است
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با ارائه آماری از تعداد کارت‌های هوشمند باقی مانده در دفاتر پیشخوان و پست اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون کارت هوشمند صادره در دفاتر هوشمند و پست موجود است که صاحبان آن‌ها نسبت به دریافت کارت خود اقدام نکرده اند.
وی تاکید کرد: اگرصاحبان کارت های ملی در مدت زمان تایید شده، برای تحویل گرفتن آنها اقدام نکنند، کارت‌های صادره امحا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha