دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 22508

کاندوم زنانه درمقابل بعضی بیماری ها در طی مقاربت حفاظت می کند و احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر تب خال ناحیه تناسلی و یا زگیل تناسلی را کم می کند.لازم است نکاتی را در این باره بیاموزیم .

به گزارش سلامت نیوز کاندوم زنانه یک تیوپ پلاستیکی (پلی اورتان) است که انتهای آن بسته می باشد. در قسمت انتهایی که بسته است یک حلقه وجود دارد که در واژن وارد می شود. کاندوم زنانه می تواند تا 8 ساعت قبل از مقاربت جنسی وارد شود و می تواند همزمان به عنوان کاندوم مردانه هم  استفاده شود.

چگونه از کاندوم زنانه استفاده کنیم ؟

حالت راحت و مناسبی را پیدا کنید. ممکن است شما ایستاده و یک پا را بر روی یک صندلی با زانوی خم شده قرار دهید ویا بر روی زمین دراز بکشید و پا ها را از زانو جم کرده و باز کنید.
 یک کاندوم زنانه را به صورتی که انتهای باز آن به سمت پایین قرار دارد در دست بگیرید. با انگشت نشانه و انگشت میانه قسمت داخلی حلقه را به سمت پایین خم کنید.   
حلقه را داخل واژن کرده وتا قسمت رحم در کانال واژن وارد کنید.         
وقتی که به شکل مناسب داخل واژن جای گرفت، حلقه بیرونی اندکی بیرون آویزان خواهد ایستاد. در هنگام آمیزش وقتی که آلت مردانه داخل واژن می شود این قسمت تنگ خواهد شد.         
کاندوم زنانه ممکن است که در ابتدا کمی سفت یا بسیار لغرنده باشد اطمینان حاصل کنید که کاندوم در قسمت داخلی واژن عمودی و راحت بدون پیچ و تاپ جای گرفته است.
چگونه یک کاندوم زنانه را بعد از مصرف بیرون می آورند؟
1.    برای نگه داشتن اسپرم درداخل کاندوم، حلقه قسمت خارجی را فشرده و بپیچانید.
2.    کاندوم زنانه باید بلافاصله پس از مقاربت برداشته شود، در حالی که زن هنوز دراز کشیده است و مایع منی را قبل از آن خارج کنید.
3.    به آرامی کاندوم را به سمت خارج حرکت داده و خارج کنید.
4.    کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنید. از انداختن آن در توالت خودداری کنید
5.     از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداری کنید.
6.    کاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع کنید. از انداختن آن در توالت خودداری کنید.
7.     از شستن و استفاده مجدد کاندوم خودداری کنید.
گروه ترجمه سلامت نیوز - ریحانه علیان
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha