انجام ورزش تنها برای حفظ تناسب اندام و لاغری نیست، بلکه برخی از ورزش‌ها می‌توانند سبب خوش بینی و افزایش میل به تلاش و کوشش در افراد برای موفقیت در زندگی شوند.

ورزش‌هایی برای کنترل استرس و موفقیت در کار

سلامت نیوز:انجام ورزش تنها برای حفظ تناسب اندام و لاغری نیست، بلکه برخی از ورزش‌ها می‌توانند سبب خوش بینی و افزایش میل به تلاش و کوشش در افراد برای موفقیت در زندگی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تنها ۲۵ دقیقه در روز انجام ورزش‌های کششی، یوگا و مدیتیشن می‌تواند سبب تقویت انگیزه، دوری از افکار منفی، میل به فعالیت بیشتر و خوش بینی در افراد شوند.

ورزش‌های یوگا و مدیتیشن به دلیل تنظیم انرژی فعال موجود در بدن و ایجاد احساس آرام و رفع استرس می‌تواند سبب ترشح ماده شیمیایی اندورفین و بهبود جریان خون در بدن شوند.

بسیاری از کارآفرینان و افراد موفق در دنیای امروزی روزانه مدتی را به ورزش یوگا اختصاص می‌دهند و اعتقاد دارند این ورزش سبب افزایش خلاقیت و کشف ایده‌های جدید در کسب و کار آن‌ها می‌شود.

این یافته‌ها حاصل تلاش دانشمندان دانشگاه واترلو در انتاریوی کشور کانادا بر روی رابطه ورزش یوگا و بهبود عملکرد آزمون‌های شناختی در افراد است؛ از جمله دیگر مزایای ورزش یوگا، تقویت سیستم اعصاب مرکزی، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش تمرکز، کاهش استرس و افسردگی و افزایش بازده ذهنی است.

انجام ورزش یوگا سبب ترشح هومون‌های شادی آور و خود کنترلی بیشتر در مقابل عامل‌های استرس زا می‌شود.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با آزمایش بر روی ۳۱ داوطلب که یوگای هاتا، به مدت ۲۵ دقیقه در روز انجام می‌دادند در مدت چند هفته بررسی به دست آورده اند؛ یوگا هاتا، یکی از شایع‌ترین شیوه‌های تمرینی از ورزش یوگا است که شامل تمرین‌های فیزیکی و تنفسی است.

کارشناسان به افرادی که دچار استرس زیاد در طول روز هستند توصیه می‌کنند افزون بر تنظیم رژیم غذایی سالم شامل میوه و سبزی‌های تازه، مواد پروتئینی ولبنی کم چرب، خودداری از مصرف مواد دخانی و شیرین به انجام ورزش‌های کششی، یوگا، تکنیک‌های تنفس‌های عمیق، خواب به اندازه و کافی، استحمام با آب ولرم، پوشیدن لباس‌های با رنگ روشن، قدم زدن در زیر نور خورشید و یادگیری تکنیک‌های کنترل خشم بپردازند تا سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کنند.

در صورت نگرفتن نتیجه مثبت از راهکار‌های بالا برای کنترل استرس و موفقیت در کار، مشاوره با متخصص می‌تواند راهگشا باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha