عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئیس رسانه ملی فردا در مجلس حاضر می‌شود و درخواشت كشوری شدن رادیو سلامت، افزایش برنامه‌های سلامت محور و ترویج زندگی در شهرهای كوچك و كم استرس را با وی مطرح می‌كنیم.

به گزارش سلامت نیوز  امیرحسین قاضی زاده افزود: مهمترین مطالبه نمایندگان مردم از رئیس صدا و سیما افزایش فرهنگ سازی برای ارتقای سطح سلامت مردم است كه باید در تمام فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های رسانه ملی ساری و جاری باشد.

وی گفت: در زمان حاضر به نظر می‌رسد حجم سرمایه‌گذاری برای آموزش سلامت و زندگی سالم به مردم و برنامه‌های مرتبط در این زمینه كه به صورت مستقیم و به خصوص غیر مستقیم شیوه زندگی سالم را به مردم بیاموزد كم است و متناسب با نیاز جامعه نیست.

وی ادامه داد: هنوز فرهنگ سازی رسانه ملی آن قدر اثرگذار نبوده است كه هر ایرانی خود را ملزم به نیم ساعت ورزش در روز بداند، یا از مصرف مواد غذایی بی ارزش و كم فایده خودداری كند، آموزش‌های صدا و سیما باید به این سمت باشد كه مردم را به سمت زندگی كم استرس هدایت كند در حالی كه چنین عملكردی را فعلاً شاهد نیستیم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با فارس  اضافه كرد: آموزش های صدا و سیما باید به این سمت باشد كه مردم را به زندگی در شهرهای كوچك و حتی روستاها ترغیب كند در حالی كه برعكش شاهد ترویج زندگی‌های لوكس شهری هستیم و اثر این نوع تبلیغات روز به روز باعث ترافیك بیشتر و شلوغ تر شدن تهران و كلانشهرها شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماری‌ها نیز بیماریهای رفتاری هستند كه با آموزش درست به مردم می‌توان از بروز بخش مهمی از آنها پیشگیری كرد به خصوص بیماریهای اعتیاد، استعمال سیگار و بیماریهای رفتاری دیگر از این جمله هستند، حتی بسیاری از بیماریهای جسمی مانند سرطان نیز با آموزش درست به مردم قابل پیشگیری هستند.

قاضی زاده گفت: این موارد از جمله محورهای مورد بحث با رئیس رسانه ملی است كه فردا در مجلس مطرح می‌شود، از دیگر موارد نیز درخواست كشوری شدن رادیو سلامت است كه قبلاً نیز طی نامه‌ای این موضوع را با آقای ضرغامی مطرح كرده بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha