رئیس‌جمهور با انتقاد از محتوای کتب درسی تصریح کرد: کتاب‌های درسی ما دانشْ آموز را به جای تربیت برای فردا، برای دیروز تربیت می‌کند.

رییس جمهور: کتابهای درسی ما، دانش آموزان را برای دیروز تربیت می کند

سلامت نیوز: رئیس‌جمهور با انتقاد از محتوای کتب درسی تصریح کرد: کتاب‌های درسی ما دانشْ آموز را به جای تربیت برای فردا، برای دیروز تربیت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (شنبه اول مهر) در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96-97 در هنرستان شهید مدرس منطقه 5 تهران اظهار کرد: وقتی امروز کتاب‌های درسی را باز می کنیم غیر از عوض شدن جلد، فونت، عکس وتغییر بعضی عبارت‌ها نسبت به زمانی که ما درس می خواندیم تغییر چندانی نکرده است. در حالیکه ما باید دانش آموزان را حداقل برای 12 سال آینده تربیت کنیمT کتابهای درسی ما دانش آموز را برای دیروز تربیت می کند نه برای فردا و حتی امروز.

وی ادامه داد: نحوه تدریس و اداره کلاس ما با همه تلاش معلمان نیاز به تحول جدید دارد. در پایان کار معلوم می شود که معلم، وزیر و دولت چقدر کار کرده‌اند و در پایان کار مشخص می‌شود که آیا ما یک نوجوان یا جوان مسئول ماهر علاقه مند به کار خلاق تحویل جامعه داده‌ایم یا تنها باعث شده‌ایم دانش آموزان حفظیاتی را که از یاد می رود حفظ کنند.

روحانی با بیان اینکه برای آنکه دوران مدرسه بهترین دوران زندگی باشد و احساس کنیم شرایط بهتری برای حضور در جامعه داریم، به نکاتی باید توجه کرد، افزود: این مسئله به برنامه‌ها ، تلاشها و کمک‌های دولت، تلاش‌های پدران ومادران و خانوده‌ها، معلمان و جامعه وهمچنین اخیرا به نوع استفاده از فضای مجازی بستگی دارد و همه اینها دست به دست هم می‌دهند که در پایان این 12 سال ما به کجا برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha