دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 22515

دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی ایران خبرداد: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروی پگافرون، این دارو از ماه جاری با یك سوم قیمت به بیماران عرضه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز محمود توكلی در گفت وگو با  ایسنا، افزود: داروی پگافرون از تكثیر ویروس هپاتیت‌ C در بدن جلوگیری می‌كند و با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن، بیماران ماهیانه برای هر 4 عدد آمپول باید 100 هزار تومان بپردازند این در حالیست كه پیش از این، آنان برای تهیه این دارو در هرماه 330 هزار تومان پرداخت می‌كردند.

وی با اشاره به قطع شدن بودجه انجمن حمایت از بیماران كبدی از شش سال گذشته گفت: طی مذاكرات انجام شده قرار شد كه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از خرداد ماه، بودجه‌ای را برای انجمن حمایت از بیماران كبدی اختصاص دهد اما تاكنون این قول عملی نشده است و ما همچنان در حال پیگیری و مذاكره با مسوولان این معاونت هستیم چرا كه انجمن بدهی‌های زیادی به بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها دارد كه باید هرچه سریعتر پرداخت كند.


دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی افزود: بیماران چشم انتظار كمك سازمان برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی هستند تا بتوانند دوره درمان خود را كامل كنند چرا كه قطع ناگهانی دارو باعث تكثیر بیشتر ویروس و گسترش بیماری در بدن می‌شود و وظیفه ما جلوگیری از شیوع این بیماری در خانواده‌های بیماران و جامعه است.

توكلی افزود: در شش ماه اخیر مكاتباتی را با وزارت بهداشت به منظور فراهم كردن شرایط برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بعضی از داروهای مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج كبدی انجام داده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیك به نتیجه برسد.

وی با بیان اینكه حدود 3 درصد از مردم ایران مبتلا به هپاتیت B و C هستند،‌ گفت: میزان مبتلایان به هپاتیت B‌ در ایران بیشتر است بنابراین افراد باید به بهداشت فردی توجه كرده و به مراكز دندانپزشكی كه اصول بهداشتی را رعایت می‌كنند، مراجعه و در مكانهای غیر بهداشتی حجامت نكنند.

دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی درباره میزان تعامل بیمارستانها با مركز حمایت از بیماران كبدی اظهار كرد: این مراكز درمانی در زمینه پذیرش بیماران با ما همكاری می‌كنند اما بیمار باید هزینه‌های درمانی خود را به طور كامل بپردازد كه این وضعیت، موجب ایجاد مشكلاتی برای بیماران شده است. از سوی دیگر انجمن به دلیل در اختیار نداشتن امكانات كافی در سال‌های اخیر نتوانسته‌است پاسخگوی خواسته‌های بیماران باشد و در صورت تداوم این شرایط امكان دارد كه نتواند به میزان كنونی نیز خدمت رسانی كند.


توكلی در پایان در زمینه فعالیتهای انجمن حمایت از بیماران كبدی برای ترویج پیشگیری از این بیماری گفت: با انتشار مجله تلاش می‌كنیم اعضای انجمن را در جریان آخرین یافته‌های بیماریهای كبدی قرار دهیم. علاوه بر آن هزینه‌های ویزیت و آزمایش در این انجمن رایگان است و امیدواریم در آینده با حمایت دولت، مردم و خیرین با راه اندازی یك مركز تخصصی كه رییس جمهور دستور آن را داده است، كمك بزرگی به بیماران و خانواده‌های آنان كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha