در سال تحصیلی جاری بیش از 195 هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی زیر پوشش طرح آهن یاری قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز از دانشگاه علوم پزشكی مشهد، ‌مسئول بهبود تغذیه مركز بهداشت خراسان رضوی گفت: در این طرح كه از ابتدای آبان ماه آغاز و به مدت چهار ماه ادامه می یابد تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و 50درصد دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
دكتر اباصلتی با اشاره به این كه این طرح به منظور جلوگیری از عوارض ناشی از كمبود آهن در دانش آموزان اجرا می شود افزود: دراین طرح به هر دانش آموز هفته ای یك عدد قرص آهن در مدت 16 هفته داده می شود.
وی با اشاره به اینكه دختران و بانوان در معرض كمبود و فقر آهن بیشتری قرار دارند گفت:با اجرای این طرح علاوه بر تامین آهن مورد نیاز بدن دانش آموزان دختر و جلوگیری از فقر آهن به افزایش ذخائر این عنصر برای استفاده در آینده آنان نیز كمك می كند .
مسئول بهبود تغذیه مركز بهداشت خراسان رضوی بی حوصلگی، ‌افت تحصیلی و اختلال در یادگیری، ریزش مو، بی حسی و بی حالی را از اثرات سوء فقر آهن برشمرد.
 
اجرای طرح آهن یاری مدارس دخترانه مقاطع راهنمایی و دبیرستان کرج
این گزارش حاکیست در راستای اجرای طرح آهن یاری مدارس دخترانه مقاطع راهنمایی و دبیرستان استان البرز در سال تحصیلی 90- 89برای حدود  84 هزار دانش آموزقرص فر فولیک در نظر گرفته شد که با توجه به نیاز هر ناحیه بین آموزشگاه های نواحی آموزش و پرورش توزیع شد.                         
جهت ارائه برنامه های آموزشی جزوه آموزشی کم خونی فقر آهن و راهکار های کنترل آن ، جهت استفاده  و  تدریس مربیان و نیز آموزش مدیران و مربیان مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستانی صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha