یك دندانپزشك ترمیمی گفت: با وجود آموزش‌های فراوان بهداشت دهان و دندان بیش از نیمی از مردم هنوز روش مسواك زدن صحیح را نمی‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز لیلا نصیری خانلر در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: برخی افراد با شدت بسیار مسواك را بر روی دندان و لثه‌های خود می‌كشند كه منجر به خونریزی می‌شود و باعث صدمات سطحی به لثه می‌شود كه این امر كاملاً اشتباه است.

* ناآگاهی روش مسواك زدن صحیح باعث عدم تمیزی دندان‌های آسیاب

نصیری خانلر افزود: بسیاری از افراد تنها به تمیز كردن دندان‌های جلویی و در نهایت دندان‌هایی كه در ردیف مقابل دهان وجود دارد اكتفا می‌كنند و در بسیاری از مواقع دندان‌های آسیاب و عقب دهان خود را تمیز نمی‌كنند.

این دنداپزشك ترمیمی‌ گفت: افراد در وهله نخست باید مسواك مناسبی كه از جنس مرغوب باشد تهیه كنند و در گام بعد یك مسواك باید نرمی خاصی داشته باشد تا حتی با شدت عمل دست‌ها بر روی مسواك لثه‌ها صدمه نبیند و در نهایت نیز بتواند جرم‌های دندان را به خوبی پاك كند.

نصیری خانلر ادامه داد: موهای نایلونی در قسمت‌های مختلف سر مسواك با زاویه‌های متفاوت باید قرار گرفته باشد تا توانایی بهتری در تمیز كردن نواحی مختلف دندان داشته باشد همچنین برش‌های متفاوتی به دسته موهای نایلونی باید داده شود تا بهتر روی سطوح دندانی قرار گیرد.

وی تصریح كرد: بلندی و كوتاهی دسته‌های مو در قسمت‌های مختلف سر مسواك نیز می‌تواند در بهتر تمیز كردن دندان‌ها موثر واقع شود.

* حداقل3 دقیقه زمان مناسب برای مسواك زدن صحیح

نصیری خانلر بیان كرد: در یك مسواك زدن صحیح باید حداقل 3 دقیقه زمان صرف شود زیرا در غیر این‌ صورت فلوراید خمیر دندان تأثیر واقعی خود را بر روی دندان‌ و لثه‌ها بر جا نخواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: تمیز كردن و جرم‌گیری دندان‌های آسیاب بسیار پر اهمیت‌تر از دندان‌های جلویی دندان هستند زیرا بیشترین عملكرد و وظایف جویدن مواد غذایی بر عهده این گروه از دندان‌ها است و متعاقباً مواد غذایی و جرم بیشتری در سطح و بین این دندان‌ها رسوخ می‌كند.

* عدم مسواك زدن صحیح باعث بیشترین ترمیم‌ بر روی دندان‌های آسیاب

این دندانپزشك ترمیمی گفت: بیشترین ترمیم‌های دندانی نیز بر روی دندان‌های آسیاب صورت می‌پذیرد كه یكی از عوامل اصلی پوسیدگی‌های این دندان‌ها عدم آگاهی صحیح افراد در روش و استفاده كردن از مسواك برای تمیز كردن دندان‌هاست.

نصیری خانلر خاطرنشان كرد: در مسواك زدن، افراد باید توجه بیشتری برای تمیز كردن دندان‌های آسیاب و عقبی دندان‌های خود صورت دهند و بدون هیچ‌گونه عجله و شدتی به صورت بسیار آرام و طبق آموزش‌های صحیح مسواك زدن، دندان‌های خود را تمیز و عاری از میكروب كنند و آگاه باشند كه فشار بر روی مسواك و در نهایت خونریزی‌های لثه به هیچ‌ وجه روش صحیح مسواك زدن دندان‌ها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha