سخنگوی مجمع نمایندگان کرمان در خصوص اتفاق بیمارستان افضلی پور این استان توضیحاتی ارائه کرد.

علت انتقال بیمار کرمانی از ICU به بخش اطفال ناتوانی مالی نبوده است

سلامت نیوز:سخنگوی مجمع نمایندگان کرمان در خصوص اتفاق بیمارستان افضلی پور این استان توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،یحیی کمالی پور  با اشاره به بازتاب انتشار نامه رضایت پدر یک کودک برای انتقال او از آی.سی. یو به بخش اطفال به دلیل نداشتن توان مالی در  بیمارستان دولتی افضلی پور در کرمان گفت: در پیگیری که از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان انجام دادم مشخص شد که واقعیت ماجرا بر خلاف موضوعات مطرح شده در رسانه های اجتماعی بوده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پدر کودک بستری شده در بیمارستان افضلی پور تبعه افغانستان است، افزود: این فرد برای درمان بیماری فرزندش به پزشک مراجعه کرده و پزشک پس از انجام معاینات لازم وی را به پزشک متخصص غدد معرفی می کند و این پزشک نیز پس بررسی وضعیت بیمار دستور انتقال  وی به بیمارستان را می دهد و در اورژانس بیمارستان پس از اقدامات پزشکی لازم، وی به آی.سی.یو منتقل می شود.

افزود: گفته می شود به دلیل اینکه پدر این کودک در گذشته نیز فرزندی داشته است که پس از انتقال به آی.سی. یو از دنیا رفته است، اصرار می کند که نمی خواهم این فرزندم در آی.سی .یو باشد و فضای بیمارستان را به هم می زند که فرزندش از آی.سی.یو خارج شود از این رو از سوی مسئولان بیمارستان به او گفته می شود اگر نمی خواهید فرزندتان در آی .سی.یو باقی بماند باید رضایت نامه ای را برای انتقال وی به بخش امضاء کنید و با رضایت کامل پدر، این انتقال انجام می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه تصریح کرد: به گفته مسئولان بیمارستان اینکه پدر این کودک نداشتن توان مالی برای ماندن کودک خود در آی .سی. ی.را دلیل انتقال وی به بخش عنوان کرده صحت ندارد و موضوع پول و هزینه بیمارستان مطرح نبوده است اما خود پدر بیمار به دلیل واهمه ای که از اتفاق قبلی داشته رضایت به این انتقال داده است که پس از آن سریع این کودک به بخش منتقل شده و در آنجا نیز تمام مراقبت های لازم که قرار بوده در آی.سی.یو برای وی انجام شود، در بخش انجام شده است تا اینکه با وخیم شدن وضعیت این کودک، وی مجددا به آی.سی.یو منتقل می شود اما در نهایت و پس از انجام اقدامات پزشکی متاسفانه این کودک جان خود را از دست می دهد و به گفته مسئولان بیمارستان هیچ اقدام دیگری از نظر علم پزشکی برای نجات این کودک امکان پذیر نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha