یک متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی برای افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و مصرف سبزیجات نقش مهمی در اثربخشی این رژیم دارد.

بهترین رژیم برای افراد دیابتی

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی برای افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است و مصرف سبزیجات نقش مهمی در اثربخشی این رژیم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی  با اشاره به این که در فرد نرمال قند خون ناشتا کمتر از ۱۰۰ و قند دوساعت پس از غذا کمتر از ۱۴۰ است؛ بیان کرد: دیابت در صورت درمان نشدن باعث بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی، سکته، نابینایی و صدمه به سیستم عصبی (به‌خصوص در پاها) می‌شود.


وی با تاکید بر این که افراد باید دیابت را جدی بگیرند؛ افزود: بیماران دیابتی باید از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا، مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، پنیر پیتزا، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی و هم چنین مواد غذایی پر چرب حاوی کلسترول بالا و یا اسید‌های چرب ترانس، مانند لبنیات پرچرب، کره، خامه، غذا‌های سرخ شده، گوشت‌های قرمز پرچرب و روغن جامد خود داری کنند.

به گفته این متخصص تغذیه و رژیم درمانی مواد غذایی حاوی قند‌های ساده، نظیر قند و شکر، عسل، مربا، انواع شیرینی، نوشابه‌های گازدار، انواع بستنی و آب میوه‌های تجاری نیز برای افراد مبتلا به دیابت مضر است.


شادنوش در پاسخ به این سوال که افراد دیابتی باید کدام مواد را در رژیم غذایی خود بیشتر مصرف کنند، اظهار کرد: تمامی سبزیجات به خصوص سبزیجات تیره رنگ و برگ دار، مصرف متعادل میوه‌ها، حبوبات، نان‌های سبوس دار مانند نان سنگک و شیرو ماست کم چربی، روغن زیتون و گردو، ماهی و غذا‌های دریایی به افراد دیابتی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha