دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 22526

یك متخصص زنان و زایمان با بیان این كه قرار گرفتن زنان باردار در معرض مواد شیمیایی، اثرات نامطلوبی بر سلامت مادر و جنین دارد، به زنان باردار توصیه كرد تا در سه ماهه نخست بارداری تا حد امكان در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرد.

به گزارش سلامت نیوز دكتر عبدالمجید باور ، اظهار كرد: رنگ مو نیز نوعی ماده شیمیایی است و می‌تواند برای زنان باردار و جنین عوارضی به‌ همراه داشته باشد به همین دلیل به زنان باردار توصیه می‌شود كه به ویژه در سه ماهه نخست تاحد امكان از رنگ مو استفاده نكنند.

وی در گفت‌و‌گو با خایسنا افزود: مصرف برخی داروهای شیمیایی در دوران بارداری نیز ممكن است برای مادر و جنین عوارضی به‌ همراه داشته باشند به همین دلیل پیش از مصرف دارو حتما باید با پزشك مشورت شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان این ‌كه در دوران بارداری هر عاملی كه بر سلامت مادر تاثیرگذار است بر سلامت جنین هم تاثیر مستقیم دارد، تصریح كرد: گرد وغبار و آلودگی هوا نیز برای زنان باردار بسیار مضر است و توصیه می‌شود زنان باردار در شرایط جوی آلوده از منزل خارج نشوند. آلودگی شیمیایی موجود در هوای شهرهای صنعتی و بزرگ می‌تواند موجب كند شدن رشد جنین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha