یك ارتوپد اظهار كرد: تشك‌های طبی جدید و ماساژورهای برقی موجب تقویت عضلات اطراف مهره‌های كمر و كم كردن اسپاسم‌های عضلانی می‌شوند ولی باید توجه داشت كه هر كمر دردی را نمی‌توان با این روش‌ها درمان كرد.

سلامت نیوز: دكتر محمد ابراهیم طاهریان در گفت وگو با ایسنا، شایع‌ترین علت كمردردها را عدم تعادل میان قدرت عضلات اطراف معده و فشار وارده بر ستون فقرات دانست و گفت: زمانی كه این تعادل به هم می‌خورد، كمر درد ایجاد می‌شود كه عمدتا به دلیل رعایت نكردن امور روزمره و عدم ورزش و تقویت عضلات است.

وی علل متفاوتی را برای بروز كمردردها برشمرد كه ضعف عضلات اطراف مهره‌ها، انحراف مهره‌ها، شكستگی مهره‌ها، بیماریهای داخلی مانند عفونت‌های مهره، متاستازها، گرفتگی عضلانی از این جمله‌اند.

دكتر طاهریان با بیان این كه سیگار كشیدن موجب تشدید كمر درد می‌شود، افزود: بلند كردن اجسام سنگین، نشستن‌های طولانی مدت و عدم رعایت اصول بهداشتی كار نیز از عوامل تشدید كننده كمردردها هستند.

این ارتوپد ابتلا به دردهای كمری را منحصر به سن خاصی ندانست و گفت: منشا بروز كمردردها به خصوص دیسك كمری می‌تواند منشا ژنتیكی هم داشته باشد ولی در اكثر موارد اكتسابی است.

وی آندوسكوپی را رایج‌ترین روش درمان دیسك‌های كمری دانست و گفت: ‌در این روش نیازی به باز كردن و شكاف دادن نیست و پزشكان می‌توانند با آندوسكوپ و دوربین داخل دیسك شده و قسمت آسیب دیده را درمان كنند.


دكتر طاهریان در خصوص تشك‌های طی جدید و ماساژورهای برقی افزود: اهداف همه این وسایل كم كردن اسپاسم‌های عضلات اطراف مهره‌ها و نهایتا تقویت عضلات اطراف مهره‌هاست و اگر هر كدام در جای خودش استفاده شود، می‌تواند تا حدی مثبت واقع شود ولی باید توجه داشت كه هر كمردردی را نمی‌توان با این روشها درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha