عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر رفع اشکالات طرح ساماندهی کولبران از سوی نمایندگان،گفت: ایجاد تعاونی برای فعالیت کولبران دروزارت تعاون بامشکلاتی روبه رو شده است.

حل مشکلات ۱۸ هزارکولبر با ایجاد منطقه آزاد سردشت و پیرانشهر

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر رفع اشکالات طرح ساماندهی کولبران از سوی نمایندگان،گفت: ایجاد تعاونی برای فعالیت کولبران دروزارت تعاون بامشکلاتی روبه رو شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رسول خضری ، درمورد آخرین پیگیری ها درخصوص طرح ساماندهی کولبران،گفت: این طرح برای رفع برخی مشکلات و دریافت راهنمایی به مرکز پژوهش ها ارسال شد، اما این مرکز تنها به ارائه توضیحات کوتاهی اکتفا کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مرکزپژوهش ها باید پیشنهادهای سازنده و کارشناسی شده درخصوص ساماندهی کولبران ارایه می داد، افزود: بیمه این افراد سال گذشته به نتیجه رسید، از طرف دیگر درخصوص ایجاد تعاونی هم بحث ها و رایزنی هایی با معاونت وزارت تعاون صورت گرفته است؛ اما به گفته مسئولان وزارت رفاه مشکلاتی دراین خصوص وجود دارد.

وی با بیان اینکه درخصوص کولبران حساسیت هایی در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکزپژوهش های مجلس پس از بررسی های چندین ماهه پیشنهادهای قابل قبولی ارایه نداد و با تاکید براینکه نمایندگان به دنبال تصویب قانونی جامع درخصوص فعالیت کولبران هستند، به طورحتم طرح مذکور پس از بررسی های تکمیلی تر و رفع نقاط ضعف مجدد در دستور کار قرار می گیرد.

خضری با بیان اینکه  ایجاد منطقه آزاد تجاری دررفع مشکلات کولبران تاثیردارد، گفت: متاسفانه برخی مناطق آزاد درحال حاضر تنها به مکانی برای واردات به کشور تبدیل شده است، ایجاد منطقه آزاد تجاری سردشت و پیرانشهر دررفع مشکلات 18 هزارکولبر دراین مناطق و ایجاد 45 هزار فرصت شغلی برای آنها تاثیر دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه، همزمان با پیگیری این موارد رفع نقاط ضعف طرح نیز مورد توجه قرار دارد، افزود: نمایندگان با بررسی مجدد  و توجه  به مسائل مهم درخصوص کولبران طرح را به صحن مجلس ارجاع می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha