دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 22534

مقامات بهداشتی آمریکا واکسنی را تایید کرده‌اند که برای پیشگیری از سرطان مقعد و ضایعات پیش‌سرطانی در این ناحیه در نوجوانان و جوانان از 9 تا 26 سال به کار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز  سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز چهارشنبه 22 دسامبر به سازندگان واکسن "گاردازیل" (Gardasil) که پیش از این برای پیشگیری از سرطان گردن رحم،‌واژن و ولوو (دستگاه تناسلی خارجی) در زنان که با با آسیب‌های ناشی از ویروس زگیل انسانی (HPV) نوع 6، 11، 16 و 18 همراه است،مورد تایید قرار گرفته بود، برای این کاربرد جدید چراغ سبز داد.

کارن میدبان، رئیس مرکز ارزیابی و پژوهش زیست‌شناختی FDA در این باره گفت:‌ "درمان سرطان مقعد چالش‌برانگیز است؛ استفاده از گاردازیل به عنوان روشی برای پیشگیری از این بیماری مهم است، چرا که ممکن است به شیوع کمتر بیماری و جراحی، پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی متعاقب برای مبتلایان منجر شود."

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا گرچه سرطان مقعد در میان عموم مردم نسبتا نادر است، شیوع آن به خصوص در میان مردان همجنس‌باز در حال افزایش است.

جامعه سرطان آمریکا تخمین می‌زند که در حدود 5300 نفر در این کشور در هر سال تشخیص سرطان مقعد داده می‌شود و تعداد موارد تشخیص‌داده‌شده در زنان بیش از مردان است.
منبع :همشهری انلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha