دبیر اجرایی پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان، از پرستاران به عنوان مهم ترین عضو تیم مراقبتی از کودکان نام برد.

پرستاران مهم ترین عضو تیم مراقبتی از کودکان هستند

سلامت نیوز:دبیر اجرایی پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان، از پرستاران به عنوان مهم ترین عضو تیم مراقبتی از کودکان نام برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، تهمینه ناجی گفت: از آنجا که رشد و توسعه جوامع در گرو توجه و برنامه ریزی تمامی اقشار در ابعاد مختلف جامعه است و براین اساس کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود و توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهمترین دغدغه های حوزه بهداشت و درمان است و کادر پرستاری به عنوان مهمترین عضو تیم مراقبتی ارتباط مستقیم و طولانی تری نسبت به سایر کادر درمان با کودکان دارند.

وی ادامه داد: از همین رو پیش از همایش در تاریخ ۳ آبان سمینار یک روزه اورژانس های کودکان را خواهیم داشت که به دلیل اهمیت مراقبت در اورژانس های بیمارستان های کودکان انتخاب شده است.

ناجی افزود: در این سمینار سخنرانی، پانل و کارگاه ها با موضوعات تریاژ، cpr، آموزش به بیمار در اورژانس و تروما انجام می گیرد و طرح ویژه ای که با مجوز دانشگاه در بیمارستان مرکز طبی کودکان اجرا شده است در این سمینار مطرح خواهد شد.

وی گفت: این طرح شامل استقرار دانشجویان ترم بالای پرستاری در اورژانس و تریاژ فقط وفقط به عنوان آموزش به بیمار و آموزش به همراهان و راهنمایی آنها است که این طرح رضایت مندی بیماران را در مرکز طبی چند برابر نموده است.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان عنوان کرد: تعداد ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۹۰ مقاله به عنوان پوستر و ۲۰ مقاله به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است و مابقی برنامه به صورت پانل ارائه می شود.

ناجی، گروه های هدف این همایش را پرستاران، اتاق عمل، بیهوشی و روان شناسان عنوان کرد و گفت: محورهای همایش با هماهنگی اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری سراسر کشور مشخص شده و مباحث به صورت میزگرد و کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی، محورهای همایش امسال را بر اساس نیازهای کشورمان و در حیطه مدیریت، آموزش، اخلاق و بالین انتخاب شده که شامل ایمنی در مراقبت و پیشگیری از خطا و پزشکی قانونی، قضاوت بالینی پرستار در بخش های کودکان، مراقبت تیمی در بخش های کودکان موانع و راهکارها، مفاهیم مورد غفلت در آموزش پرستاری ما، نقش پرستاران در شناسایی به موقع و پیشگیری از خودکشی و مشکلات روحی روانی جوانان و نوجوانان، چگونه کودک مبتلا به بیماری مزمن و خانواده اش را در خارج از بیمارستان دریابیم، مراقبت تسکینی کودکان و نوزادان، مراقبت تکاملی در بخش NICU، پدران اعضای فراموش شده تیم مراقبت در ایران، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور، پرستاری کودک در اورژانس و PICU، ارزیابی مدیریت درد کودکان و نوزادان و تازه های CPR برشمرد.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فرهیختگان، اساتید و علاقمندان این حوزه و با استفاده از حرفه دانش و تجربیات، بتوانیم گام موثری در مسیر رشد و بالندگی و تعالی حرفه پرستاری برداریم.

پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان از ۳ تا ۷ آبان ۹۶ در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha