رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت که به دنبال تحقیق و تفحص از نحوه برخورد و اتفاقات رخ داده با کارگران کارخانه «آذرآب» و «هپکو»ی اراک هستیم و تا انتهای ماجرا نیز می‌رویم. چون معتقدیم با کارگران برخورد غیرقانونی شده است.

تحقیق‌وتفحص از نحوه برخورد غیرقانونی با کارگران اراک در فراکسیون کارگری

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت که به دنبال تحقیق و تفحص از نحوه برخورد و اتفاقات رخ داده با کارگران کارخانه «آذرآب» و «هپکو»ی اراک هستیم و تا انتهای ماجرا نیز می‌رویم. چون معتقدیم با کارگران برخورد غیرقانونی شده است.

به گزار شسلامت نیوز به نقل از ایسنا،علیرضا محجوب  در واکنش به برخوردهای صورت گرفته با کارگران کارخانه‌ «آذرآب» و «هپکو»ی اراک گفت: همانطور که گزارش برخورد با کارگران معدن آق‌دره میاندوآب را تهیه کردیم و علیرغم اصرار به عدم قرائت آن در صحن علنی، آن را قرائت کرده و به اطلاع عموم رساندیم و همین روند را درباره برخورد با کارگران معدن ذغال سنگ آزادشهر دنبال می کنیم، درباره برخورد با کارگران کارخانه‌ «آذرآب» و «هپکو»ی اراک نیز تحقیق و تفحص خواهیم کرد و تا انتهای ماجرا می رویم.

وی با تاکید بر اینکه «با کارگران اراک برخورد غیرقانونی شده است» افزود: تحقیق و تفحص ما از نحوه برخورد غیرقانونی و اتفاقات رخ داده‌ با کارگرانی است که اعتراضشان به دریافت نکردن حقوقشان بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: ما پیش از این با تشکیل جلساتی در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری بر این موضوع تاکید داشتیم که براساس تکلیف قانون باید حقوق کارگران پرداخت شود. به وزیر صنعت وقت هم نامه‌ای نوشته و خواستار حمایت از صنایع برای هپکو شدیم. می دانستیم که با واگذاری این شرکت به فرد دیگری مشکل حل نخواهد شد.

محجوب در پایان گفت: کارگران در برگزاری تجمعات در محیط خودشان آزاد هستند. اینکه با این توجیه که از سوی تعدادی توهین‌هایی صورت گرفته با کارگران برخورد شود، قابل قبول نیست. نمی توان آزادی کارگران را به بهانه توهین یک نفر برهم زد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha