عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رییس سازمان نظام پزشکی به جای گفت و گو در مورد ویزیت ارزان پزشکان، برای مدیریت هزینه های طرح تحول سلامت راهکاری بیاندیشد.

نظام پزشکی از هزینه‌ زایی در حوزه درمان بپرهیزد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رییس سازمان نظام پزشکی به جای گفت و گو در مورد ویزیت ارزان پزشکان، برای مدیریت هزینه های طرح تحول سلامت راهکاری بیاندیشد.

به گزارش سلامت نیوز، حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارت رییس سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر اینکه ویزیت پزشکان بسیار ارزان قیمت است، گفت: از ایشان انتظار می رود هزینه های گزافی که دولت و مردم باید برای تامین سلامت بپردازند را مد نظر داشته باشد.

مدیریت هزینه ها معضل اصلی حوزه سلامت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل و معضل اصلی حوزه سلامت بحث مدیریت هزینه ها است، افزود: رییس سازمان نظام پزشکی به موضوع هزینه بالای جراحی ها و همچنین بیهوشی نیز توجه داشته باشند زیرا تعرفه های بیهوشی به اندازه ای بالا بود که وزارت بهداشت مجبور به کاهش آنها شد.

وی یادآور شد: رعایت عدالت، سطح بندی خدمات، دسترسی آسان به خدمات از جمله مسائل مهمی است که در حوزه سلامت باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد در این رابطه باید به میزان استطاعت مردم برای خرید خدمات نیز توجه کرد.

کشور برای پرداخت و تامین هزینه های سلامت با مشکلات فراوانی روبرو است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه کشور برای پرداخت هزینه های سلامت با مشکلات فراوانی روبرو است، تصریح کرد: مخالف هر گونه افزایش تعرفه و نرخی که خارج از استطاعت مردم باشد هستم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از رییس سازمان نظام پزشکی تقاضا کرد رهنمود و راهکارهایی برای مدیریت هزینه های طرح تحول سلامت و ارائه خدمات در حد استطاعت کشور و مردم ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha