یک متخصص تغذیه هشدار داد: دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، اشتهای بیشتری برای خوردن نهار دارند و به همین دلیل وزن اضافه می‌کنند.

صبحانه نخوردن عامل اصلی چاقی در دانش آموزان

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه هشدار داد: دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، اشتهای بیشتری برای خوردن نهار دارند و به همین دلیل وزن اضافه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی  با توجه به بازگشایی مدارس و اهمیت تغذیه در سنین مدرسه، اظهار کرد: والدین برای افزایش سلامتی و بهبود کیفیت روز‌های مدرسه در دانش آموزان باید رعایت نکات تغذیه‌ای را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر اهمیت مصرف صبحانه، افزود: دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، در وعده ناهار به دلیل افت قند خون اشتهای بیشتری برای خوردن دارند و به دلیل خوردن بیشتر، وزن اضافه می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: مصرف روزانه حداقل دو میان وعده غذایی مناسب مانند میوه، نان و پنیر، نان و خیار و گوجه فرنگی و... برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

به گفته شادنوش صرف غذا به همراه خانواده و تشویق دانش آموزان به کاهش مصرف غذا‌های غیرخانگی، مصرف بیشتر سبزی و سالاد در وعده غذایی و خودداری از مصرف غذا یا تنقلات هنگام تماشای تلویزیون از جمله مواردی است که والدین باید به آن توجه کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان یکی از مهمترین عوامل خطر ساز برای فشارخون بالا، دیابت و چربی خون بالا در بزرگسالی است.

این متخصص تغذیه با اشاره به عادات غذایی غلط از جمله مصرف بی رویه فست فود‌ها، سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و ... خاطرنشان کرد: غذا‌های چرب و سرخ شده، نوشابه‌های گازدار که حاوی مقدار زیادی قند هستند، شیرینی و شکلات، مصرف کم سبزی ومیوه و بی تحرکی از دلایل مهم اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha