سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد.

ستون‌های تغذیه خوب

سلامت نیوز: سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، تغذیه یکی از ارکان اصلی زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها محسوب می شود. در حقیقت، مواد غذایی مصرفی می توانند شرایط سلامت شما را شکل دهند.

به گزارش "منز فیتنس"، چه در تلاش برای کاهش اندازه دور کمر و میزان چربی بدن خود باشید یا تنها دنبال کردن یک زندگی سالم‌تر هدف اصلی شما باشد، این ستون های تغذیه خوب می توانند کمک حال شما در تحقق اهدافتان باشند. آنها ستون فقرات یک طرح غذایی جامع و سالم هستند. با پیروی از آنها می توانید غذاهای مصرفی خود را مدیریت کرده و ساده‌تر از آنچه فکر می کنید به هدف زندگی سالم دست یابید.

شش وعده در روز غذا بخورید

سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد. این شرایط به تحریک ایجاد عضلات جدید کمک خواهد کرد.

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

غذاهای فرآوری شده به طور معمول از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند و می توانند به سلامت شما آسیب وارد کنند. این گزینه های با کالری بالا و فاقد مواد مغذی را از زندگی خود کنار بگذارید، زیرا می توانند پیروی از برنامه های کاهش وزن یا عضله سازی را دشوار سازند.

آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید

برای این که بدن بهترین عملکرد خود را در شرایط مختلف، به ویژه هنگام انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات قدرتی ارائه کند، مصرف آب و نوشیدنی های بدون کالری دیگر را فراموش نکنید. از نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید، زیرا موجب افزایش اندازه دور کمر می شوند و سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن شما را تخریب می کنند.

در طول روز پروتئین بدون چربی مصرف کنید

برای رشد عضلانی در شرایطی که ترشح هورمون های چربی سوز را تحریک می کنید، هر چند ساعت یک بار بدن خود را با پروتئین بدون چربی تغذیه کنید. بهترین منابع شامل گوشت گاو بدون چربی، مرغ، و ماهی، لبنیات کم چرب، و سویا می شوند.

به مصرف کربوهیدارت ها توجه داشته باشید

کربوهیدارت ها به دو شکل گزینه های نشاسته ای، با عملکرد سریع مانند برنج، نان، و پاستا که قند خون را به سرعت افزایش می دهند؛ و گزینه های غیر نشاسته ای مانند میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل موجود هستند، که از محتوای فیبر بالا سود برده و قند خون را به تدریج افزایش می دهند.

کربوهیدارت های غیر نشاسته ای به ندرت مشکل آفرین هستند و می توانید از مصرف آنها لذت ببرید. در مقابل، زمان مصرف کربوهیدارت های نشاسته ای عاملی کلیدی در کسب بدنی عضلانی و بدون چربی است. آنها را به عنوان نخستین غذای مصرفی هنگام صبح یا درست پس از انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید، زیرا بدن به احتمال زیاد از آنها برای کمک به تامین سوخت ذخایر انرژی استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha