سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 225506

یک متخصص بیماری‌های کودکان با اشاره به اینکه‌ تب نشانه‌ای از حساسیت نیست، گفت: برای افرادی‌ که در برابر گرده‌های گیاهان واکنش‌های شدید نشان‌می‌دهند، بهترین مسیر برای کاهش نشانه‌های آزاردهنده، استفاده از درمان‌های پزشکی است.

راهکارهای مقابله با آلرژی

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های کودکان با اشاره به اینکه‌ تب نشانه‌ای از حساسیت نیست، گفت: برای افرادی‌ که در برابر گرده‌های گیاهان واکنش‌های شدید نشان‌می‌دهند، بهترین مسیر برای کاهش نشانه‌های آزاردهنده، استفاده از درمان‌های پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آزاده فهیمیان،با اشاره به اینکه افراد مبتلا به حساسیت به‌طور معمول تب ندارند، گفت: بر‌خلاف سرفه‌های چرکی که با ترشحات سبز و زرد‌رنگ همراه است، سرفه‌های آلرژیک خشک بوده و ترشحات بینی نیز شفاف هستند.

وی اضافه کرد: برخی‌ از افراد دچار حساسیت، نشانه‌های آسم همچون سرفه، خس‌خس‌ سینه و گرفتگی قفسه‌ سینه دارند که برای رفع این مشکلات و دلیل بروز آن باید با پزشک مشورت شود.

 متخصص بیماری های کودکان گفت: جهت کاهش احتمال رخداد یک واکنش آلرژیک، به بیمار توصیه می‌شود هنگامی که میزان گرده‌ها در بالاترین حد خود قراردارد، در خانه بماند که اوج آن معمولاً در ساعات اولیه‌ صبح است و میزان آن تا عصر بالا باقی‌می‌ماند.

وی بیان داشت: اگر فرد دچار حساسیت مجبور به خروج از خانه باشند، می‌تواند از عینک آفتابی حائل‌دار استفاده‌کند تا چشم  را محافظت‌کند و کمی ژل روغنی داخل حفره‌ بینی بمالد تا گرده‌ها نتوانند به مخاط حساس بینی برسند و در آخر استفاده از ماسک‌های فیلتر‌دار برای جلوگیری از نفوذ گرده‌ها لازم و ضروری است‌.

فهیمیان گفت: نکته دیگری که موجب آغاز حساسیت است‌، آویزان‌کردن لباس‌ها بعد‌از شستشو در فضای بیرون از خانه است.گرده‌ها می‌توانند به حوله‌ها و دستمال‌ها که مکان امنی برای آنهاست بچسبند و وارد خانه شوند.

وی گفت: زدودن تمامی آلرژن‌ها از هوای داخل خانه غیر‌ممکن‌است اما برای کک به کاهش میزان آنها، ابتدایی‌ترین کار بسته نگه‌داشتن پنجره‌ها است . هنگامی‌که دمای هوا رو‌به گرم‌شدن می‌رود، بستن پنجره‌ها آخرین کاری است که به ذهن افراد می‌رسد. برای خنک‌ماندن بدون آسیب دیدن از گرده‌ها در خانه و ماشین، باید از کولرهای با فیلتر تهویه‌ هوا استفاده شود.

متخصص بیماری های کودکان افزود: از دیگر روش ها،شستشوی مداوم سر و لباس تا گرده‌ای روی آنها نماند، خشک نگهداشتن هوای درون خانه که از رشد سایر آلرژن‌ها مانند کپک‌ها جلوگیری می‌کند. تمیز نگه‌داشتن خانه با جاروبرقی که فیلتر ذرات هوای خوبی داشته باشد و استفاده از گردگیر مرطوب برای جلوگیری از جابه‌جایی گرده‌ها در محیط خانه که به پاک‌کردن هرگونه آلرژن درصورت وجود کمک می‌کند و شانس آنها را برای ورود یا نشستن روی بدن کاهش‌می‌دهدف توصیه می‌شود.

فهیمیان گفت: تمامی این اقدامات، نسبتاً ساده هستند و می‌توانند در جهت حفاظت بدن از حساسیت‌های فصلی انجام گیرند. اما دوری کامل از قرارگیری در معرض آلرژن‌ها تقریباً غیر‌ممکن‌است .

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی‌که در برابر گرده‌ها واکنش‌های شدید نشان‌می‌دهند، بهترین مسیر برای کاهش نشانه‌های آزاردهنده، استفاده از درمان‌های پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha