نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در سال 2016 در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی کشت تریاک در افغانستان و کشورهای مجاور آن بوده ایم.

سلامت نیوز: نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در سال 2016 در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی کشت تریاک در افغانستان و کشورهای مجاور آن بوده ایم.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، «الکساندر اشمیت» روز سه شنبه در نشست بین المللی کارشناسی تهران با موضوع توسعه پایدار و اشتغال زایی که با حضور نمایندگان کشورهای اروپایی و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: براساس بررسی های انجام شده 50 درصد کشت تریاک افغانستان در ایالت نیمروز انجام می شود و اقتصاد تریاک سرسام آور است.


وی ادامه داد: درآمد حاصل از فروش هروئین در افغانستان نیز 28 میلیارد دلار نیز محاسبه شده است که این رقم از تولید ناخالص داخلی افغانستان بیشتر است.
اشمیت ادامه داد: در این همایش به دنبال آن هستیم تا بتوانیم به پیشنهادات ملموس در حوزه مواد مخدر برسیم.


وی افزود: همچنین برای رسیدن به توسعه پایدار باید بتوانیم مساله افزایش کشت تریاک در افغانستان را حل و فصل کنیم و طرحهایی متوازن ارائه شود که بتواند پاسخگوی مسائل مطروحه در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد.


نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: در این جلسه مسائل عملیاتی مد نظر ما است زیر تمام اعضای این جلسه معتقدند که باید با مواد مخدر مبارزه کرده و طبق برنامه پیش برویم.


اشمیت افزود: سازمان ملل متحد در سال 2016 اعلام کرد که مسائل مربوط به مواد مخدر بسیار مهم هستند و باید به آن ها به صورت جدی توجه شود و یک کشور به تنهایی نمی تواند از عهده مسائل مربوط به مواد مخدر برآید و باید اقدامات فرا مرزی در این حوزه صورت گیرد.


نشست کارشناسی تهران با موضوع توسعه پایدار با حضور نمایندگان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و نمایندگان کشورهای آلمان، افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی هم اکنون در حال برگزاری است که از امروز آغاز شده و تا فردا در هتل هما ادامه خواهد داشت.


در حاشیه این نشست قرار است موضوعات مرتبط با مبارزه جهانی با مواد مخدر، مطالعات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مناسب تبادل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha