سرطان پستان؛ نامی آشنا برای زنان که این روزها شمار زیادی به آن مبتلا می شوند و گاه جان خود را از دست می دهند. افزایش روز افزون تعداد زنان مبتلا به این سرطان دانشمندان را بر آن داشته تا به دنبال شناسایی گروه های آسیب پذیر باشند و از این طریق احتمال مرگ را کاهش دهند.

خطر مرگ در اثر سرطان پستان در کمین زنانی با اندام سیبی شکل

سلامت نیوز: سرطان پستان؛ نامی آشنا برای زنان که این روزها شمار زیادی به آن مبتلا می شوند و گاه جان خود را از دست می دهند. افزایش روز افزون تعداد زنان مبتلا به این سرطان دانشمندان را بر آن داشته تا به دنبال شناسایی گروه های آسیب پذیر باشند و از این طریق احتمال مرگ را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، یکی از عواملی که منجر به شناخت گروه های آسیب پذیر می شود شکل بدن زنان است. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، زنانی که اندامی سیب شکل دارند بیش از دیگران به سرطان پستان غیر قابل درمان و کشنده مبتلا می شوند. این در حالی است که زنانی با اندام گلابی شکل که چربی در قسمت باسن و ران آنها جمع شده است به نوع قابل درمان سرطان پستان مبتلا می شوند.

سال هاست که دانشمندان به زنان در خصوص چاقی و نقش غیر قابل انکار آن در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری سخن گفته اند؛ ولی نتایج آخرین تحقیقات این مورد را به شکلی پیچیده تر و جزئی تر مورد بررسی قرار می دهد. بر همین مبنا، زنانی با اندامی سیب شکل که چربی در ناحیه کمر آنها تجمع دارد، دیرتر و سخت تر از دیگران به درمان دارویی پاسخ می دهند و در بسیاری مواقع حتی پس از شیمی درمانی جان خود را از دست می دهند.

بنابراین، اگر دوران میانسالی را طی می کنید و افزایش وزن دارید باید بیش از گذشته به فکر اندام خود باشید؛ چراکه همین موضوع می تواند بلای جان شما بشود. این موضوع زمانی حساسیت بیشتری پیدا می کند که چاقی شما از نوع سیبی شکل باشد. در چنین مواقعی احتمال مرگ در اثر سرطان پستان افزایش قابل توجهی دارد.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha