طبق اعلام ناسا، امدادرسانان در زلزله مکزیک از آشکارساز ضربان قلب ناسا که یک نوع رادار به اندازه چمدان است، برای نجات بازماندگان از زیر آوار کمک گرفتند.

نجات جان بازماندگان زلزله مکزیک با کمک آشکارساز ضربان قلب ناسا

سلامت نیوز:طبق اعلام ناسا، امدادرسانان در زلزله مکزیک از آشکارساز ضربان قلب ناسا که یک نوع رادار به اندازه چمدان است، برای نجات بازماندگان از زیر آوار کمک گرفتند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، 19 سپتامبر امسال زلزله‌ای به بزرگی 7.1 ریشتر در مکزیک رخ داد که باعث کشته شدن صدها نفر شد.

این ابزار که به عنوان یابنده اشخاص در فجایع اضطراری(Finder) نامگذاری شده با همکاری ناسا و وزارت امنیت داخلی آمریکا ساخته شده است.

نیل چمبرلین، مدیر پروژه Finder از "آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا"(JPL) در پاسادنا واقع در کالیفرنیا می‌گوید: قلب ما همراه مردم مکزیک است.

وی اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که فناوری ما تفاوتی در آنجا ایجاد کرده است.

هنگامی که این ابزار پس از زلزله 2015 در نپال استفاده شد امدادگران موفق به نجات چهار کارگر که در اثر ریزش کارخانه پارچه زیر آوار حبس شده بودند، شدند.

FINDER یک سیگنال مایکروویو با قدرت کم- حدود یک هزارم یک خروجی تلفن همراه - را به زیرزمین ارسال می‌کند.

این دستگاه در سیگنال منعکس شده به دنبال تغییراتی می‌گردد که در اثر تحرکاتی به دلیل تنفس و ضربان قلب فردی ایجاد شده‌اند.

این دستگاه ضربان قلب را از عمق 30 فوتی زیر آوار و یا 20 فوتی زیر بتن جامد تشخیص می‌دهد.

این تکنولوژی با تلاش "آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا" برای توسعه رادیوهای فضایی کم‌هزینه، با استفاده از پردازش سیگنال برای اندازه‌گیری تغییرات کوچک در حرکت فضاپیما، تکامل یافته است.

 

 

منبع:زی‌نیوز
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha