رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کرمانشاه با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور افراد برای بنده مهم نیست اما وجود این معاونت در وزارتخانه و تسری آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضروری است.

ضرورت تثبیت و تقویت جایگاه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کرمانشاه با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور افراد برای بنده مهم نیست اما وجود این معاونت در وزارتخانه و تسری آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز علی‌اکبر ویسی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که این معاونت در ۴ سال گذشته حرکت‌های مثبتی هم داشته است، اظهار کرد: اما عملکرد معاونت پرستاری وزارت بهداشت خالی از نقاط ضعف هم نبوده است.

وی حرکت این معاونت را رو به جلو اما نه ایده‌آل دانست و گفت: معاونت پرستاری باید تعامل بیشتری با بدنه پرستاری و سازمان‌ها و تشکل‌های صنفی پرستاری می‌داشت و ارتباطات قوی‌تری برقرار می‌کرد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعتقاد به این‌که تضعیف جایگاه معاونت پرستاری می‌تواند به حذف این جایگاه منجر شود، افزود: خواسته دوم ما پس از تقویت جایگاه معاونت پرستاری در وزارتخانه تسری آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و تشکیل معاونت‌های پرستاری هم‌عرض معاونت پرستاری در وزارتخانه است.

ویسی با بیان این‌که برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم‌اکنون زیرساخت‌ها آماده نیست، یادآور شد: مهم‌ترین اصل حرفه‌ای شدن و استقلال یافتن حرفه پرستاری است که متأسفانه هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که با تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت طی یک‌ماه در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی معاوت اجتماعی تشکیل شد، تصریح کرد: حال آن‌که این اتفاق برای معاونت پرستاری نیفتاد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کرمانشاه یادآور شد: باید به مطالبات و خواسته‌های جامعه پرستاری زیرساختی‌تر نگاه شود و اهداف کوتاه مدت را کنار گذاشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha