معاون فنی اورژانس كشور گفت: در طرح امداد زمستانی سال جاری یك‌هزار و 791 پایگاه با سه هزار و 482 آمبولانس و 17 هزار نیروی انسانی ارائه خدمت خواهند كرد.

طرح امداد رسانی زمستانی اورژانس کشور فعال می شود
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت ، دكتر سرور از آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس كشور در بازه زمانی 15 آذر  تا20 اسفند ماه خبر داد و با اشاره به اقدامات انجام شده برای امداد زمستانی اورژانس كشور در سال جاری، گفت: به منظور امداد رسانی زمستانی 727 مورد پایگاه شهری، یك‌هزار و 59 مورد پایگاه جاده‌ای و پنج پایگاه هوایی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است كه سال گذشته تعداد كل پایگاه‌های اورژانس كشور یك‌هزار و 644 مورد با دو هزار و 951 آمبولانس و 14 هزار نیروی انسانی بوده است.
وی امداد زمستانی را طرح مشتركی عنوان كرد كه با همكاری پلیس، جمعیت هلال احمر، راهداری و امداد خودروها انجام می‌شود و گفت: طبق سنوات گذشته، پلیس فهرست گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز را اعلام می‌كند و طبق آن دیگر سازمان‌ها باید وضعیت خود را اعلام كنند. در مجموع حدود 81 نقطه حادثه خیز اعلام شده كه اورژانس كشور تمام این نقاط را پوشش می‌دهد.
سرور با بیان این كه هر سال همزمان با بحث امداد زمستانی دستورالعمل مربوطه به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور ابلاغ می‌شود، ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل از دانشگاه‌ها خواسته می‌شود تا پیش‌بینی‌ تمهیدات لازم جهت فراخوان نیروهای خارج از شیفت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با سرما و برف را داشته باشند. همچنین دانشگاه‌ها باید با معاونان درمان هماهنگی لازم جهت آمادگی بیمارستان‌ها و مراكز درمانی برای رسیدگی به مصدومان ناشی از حوادث زمستانی را داشته باشند.
وی افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت دو گانه سوز كردن بیمارستان‌ها به منظور پیشگیری از مشكلات ناشی از قطع گاز یا سوخت رسانی و همچنین تدابیر لازم به منظور جلوگیری از یخ زدگی داروها و سرم‌های مصرفی در آمبولانس‌ها و پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از دیگر مواردی است كه بر اساس این دستورالعمل به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. همچنین دانشگاه‌ها باید ذخیره مناسب موارد مصرفی اعم از دارو و لوازم مورد نیاز در آمبولانس‌ها و پایگاه‌های جاده‌ای و همچنین تدابیر لازم جهت دپوی مواد غذایی، دارویی و وسایل گرمایشی و تجهیزات در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برف‌گیر را داشته باشند. همچنین دانشگاه‌ها باید تیم‌های نظارتی بر عملكرد پایگاه‌ها را تشكیل دهند.
 
امدادرسانی به 441155 مورد حادثه در طرح زمستانی  سال گذشته
بنا بر اعلام ایسنا معاون فنی اورژانس کشور به آمار عملكرد اورژانس كشور از 15 آذر تا 20 اسفند سال گذشته اشاره كرد و گفت: در این زمان 441 هزار و 155 مورد ماموریت توسط اورژانس كشور انجام و خدمات لازم به مصدومان ارائه شد. از میان این ماموریت‌ها یكصد هزار و دو مورد مربوط به ماموریت‌های تصادفی و دو هزار و 387 مورد از كل ماموریت‌ها مربوط به مسمومیت با گاز CO بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha