رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت : ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست ، 10 روز است که از مدار خارج شده و سنجش انجام نمی دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر معصومه ابتکار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب اظهار کرد : در تهران دو نوع دستگاه سنجش آلودگی هوا داریم ، یک بخش آن متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست است و بخش دیگر آن متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که زیر نظر شهرداری است اما متاسفانه به مدت 10 روز است که دستگاه های سازمان حفاظت از محیط زیست سنجش انجام نمی دهند.
وی افزود : مشخص نیست چرا در چنین شرایطی که نیاز به سنجش دایم آلودگی هوا وجود دارد ، این دستگاه ها را از مدار خارج کرده اند ، در حال حاضر هوای تهران در وضعیت هشدار قرار دارد و با چشم هم می توان این آلودگی را تشخیص داد، افزایش مراجعات به اورژانس ها و بیمارستان ها نیز گویای این مساله است.
وی تاکید کرد : اگر قرار باشد در شورای اسلامی شهر در مورد این مساله سکوت کرده و اجازه یادآوری نداشته باشیم درست نیست، چرا باید گزارش ها در این خصوص ناقص باشد و دستگاه های سنجش آلودگی هوا تعطیل شود.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر مشکل حل شده ، بگویند حل شده اما کاملا مشهود است که مساله آلودگی هوا هنوز حل نشده است تاکید کرد : دراین خصوص باید تذکر جدی داده شده و گزارش خواسته شود ، مشخص است که تکلیف با چه دستگاهی است.
در ادامه معاون حقوقی شهرداری تهران نیز با اشاره به فعالیت مداوم دستگاه های سنجش آلودگی هوا ، متعلق به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، بیان داشت : این دستگاه ها به طور دقیق وضعیت آلودگی هوا را کنترل می کنند اما اینکه این آمار رسانه ای شود یا خیر باید توسط مراجع ذی ربط عنوان شود.
همچنین حسن بیادی نیز گفت : مردم دارند در آلودگی هوا خفه می شوند ، آن وقت مسولان می آیند هوای تمیز و اکسیژن را تعریف می کنند، سازمان حفاظت از محیط زیست هم که آماری اعلام نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha