مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: سه سال است وزارت بهداشت در مورد اعلام آمار قربانیان آلودگی هوا وعده می دهد و کم تحرکی وزارت بهداشت در این مورد مشهود است..

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب گفت: با وجود آنکه هنوز در وضعیت ناسالم آلودگی هوا قرار داریم ، اما هنوز کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا تشکیل جلسه نداده و به نظر می رسد حتما باید در وضعیت هشدار قرار بگیریم تا این کار انجام شود که این ظلم در حق شهروندان است.
وی با اشاره به وعده های وزارت بهداشت مبنی بر اعلام آمار قربانیان بحث آلودگی هوا افزود: وزارت بهداشت سه سال است که وعده می دهد آمار مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا را اعلام می کند که هنوز این وعده ها محقق نشده است.
حیدرزاده تصریح کرد: باید کوتاهی وزارت بهداشت در این مورد بررسی شود که چرا به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است، این در حالی است که این وزارتخانه بر اساس قانون مکلف به شفاف سازی است.
مشاور شهردار تهران با تاکید بر این که کم تحرکی وزارت بهداشت در زمینه بحث آلودگی هوا و اعلام قربانیان این موضوع کاملا مشهود است، افزود: با وجود آنکه از زمان اعلام وضعیت ناسالم آلودگی هوا شرکت شهرسالم شهرداری در حال آماده باش برای ارائه خدمات ویژه به بیماران قلبی و ریوی قرار داشت، اما وزارت بهداشت هیچ اقدام خاصی در این مورد انجام نداده است.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که بر اساس پیش بینی تا پایان زمستان آلودگی هوای تهران در وضعیت ناسالم و هشدار قرار می گیرد ، باید اتاق مدیریت بحران آلودگی هوا  با حضور نمایندگان همه سازمان ها تا پایان فصل سرما تشکیل شود.
به گفته حیدرزاده با توجه به وضعیت حال حاضر، هنوز بازنگری برنامه جامع آلودگی هوا انجام نشده است و دستگاه های استانی خود را در بحث آلودگی هوا مقید نمی دانند که به نظر می رسد باید این موضوع در سطح معاون رئیس جمهور پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha