رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مجوز راه‌اندازی كلینیك تخصصی درمان بیماران سرطانی با دستگاه شتاب‌دهنده خطی و كلینیك درمان نازایی برای استان بوشهر صادر شد كه با راه‌اندازی این دو كلینیك استان بوشهر به یكی از قطب‌های درمان كشور تبدیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، غلامرضا حیدری اظهار کرد: خوشبختانه مجوز راه‌اندازی كلینیك درمان بیماران سرطانی با دستگاه شتاب‌دهنده خطی و درمان نازایی با عنایت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی صادر شد. كلینیك درمان بیماران سرطانی استان بوشهر چهارمین كلینیك در كشور خواهد بود كه مجهز به دستگاه پیشرفته شتاب‌دهنده خطی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر با بیان اینكه كلینیك درمان بیماران سرطانی نیاز به فضای فیزیكی از پیش طراحی شده دارد، افزود: برای راه‌اندازی این كلینیك باید فضای خاص دستگاه شتاب‌دهنده خطی فراهم شود كه با مذاكرات انجام شده با استاندار بوشهر به ‌زودی عملیات ساخت این كلینیك آغاز خواهد شد.

وی در مورد راه‌اندازی كلینیك تخصصی درمان نازایی در استان بوشهر، افزود: با آغاز عملیات ساختمانی این كلینیك در بوشهر، نیاز بیماران این استان برطرف می شود که با توجه به دولتی بودن این مرکز هزینه‌های سنگین درمان نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای كاهش می یابد.

سرطان سومین عامل مرگ و میر در استان بوشهر است و درمان بیماران با دستگاه شتاب‌دهنده خطی روشی از درمان این بیماری است كه به صورت دقیق و متمركز بافت سرطانی را مورد هدف قرار داده و به سایر قسمت‌های بدن آسیبی نمی‌رساند و بهترین تأثیر در درمان بیماری را به‌دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha