یک متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: علت سرماخوردگی عمدتا ویروسی است که در این صورت، معمولا ظرف مدت 3 تا 5 روز حتی اگر درمان نیز انجام نشود، سرماخوردگی خود به خود از بین می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز دکتر سید علیرضا مصباحی دبیر انجمن راینولوژی استان فارس در گفت وگو با ایسنا  با اشاره به گلودرد، تب، آبریزش بینی، بدن درد، عطسه، اشک ریزش، بی‌حالی و سردرد به عنوان علایم سرماخوردگی معمولا ساده، خاطرنشان کرد: بالای 90 درصد موارد حتی چنانچه بیمار از هیچ دارویی نیز استفاده نکند، این بیماری خود به خود از بین می‌رود.

این عضو جامعه جراحان گوش، حلق و بینی آمریکا افزود: باید دوران 3 تا 5 روزه بیماری برطرف شود و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نیست و نباید خودسرانه از آنتی بیوتیک استفاده كرد. همچنین افراد نباید با شروع هر گلودردی تقاضای تزریق پنی سیلین از پزشک داشته باشند.

وی اضافه کرد: چنانچه علایم بیماری سرماخوردگی بیش از 3 تا 5 روز به طول انجامد یا ترشحات چرکی از بینی بیش از 5 تا 7 روز به طول انجامد، ممكن است که سینوس‌ها دچار عفونت‌های چرکی شده باشند که در این موارد حتما بیمار باید به پزشک مراجعه كند و بر اساس صلاحدید پزشک نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha