چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 225719

یک کارشناس طب سنتی گفت: دم‌کرده دارچین که ولرم شده باشد اگر روی جوش‌ یا دمل‌های سرسفید مالیده شود, به رفع این جوش‌ها کمک می‌کند البته قبلاً در جاهایی که پوست مقاومتری دارند, امتحان شود تا حساسیت نداشته باشد و پوست دچار التهاب و قرمزی نشود.

رفع جوش‌های چرکی با استفاده از دَم‌کرده دارچین

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: دم‌کرده دارچین که ولرم شده باشد اگر روی جوش‌ یا دمل‌های سرسفید مالیده شود, به رفع این جوش‌ها کمک می‌کند البته قبلاً در جاهایی که پوست مقاومتری دارند, امتحان شود تا حساسیت نداشته باشد و پوست دچار التهاب و قرمزی نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سید جواد علوی  اظهار کرد: زردک تقویت‌کننده معده است و برای رفع یبوست مفید است, مایع جنسی (منی) را زیاد می‌کند و نعوظ را هم افزایش می‌دهد.

وی افزود: مخصوصاً اگر زردک به‌صورت مربا یا حلوا آماده مصرف شود, خام خوردن زردک، دیر‌هضم بوده و نفاخ است و اگر به‌صورت مربا مصرف شود عارضه نفخ آن از بین می‌رود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: سرشیر کمی نفاخ است و رطوبت نسبتاً زیادی دارد، مصرف آن همراه عسل یا مربا و کلاً مواد غذایی شیرین باعث اصلاح تری و نفخ آن می‌شود.

مالیدن دم‌کرده دارچین به پوست به رفع جوش‌های چرکی کمک می‌کند

علوی گفت: دم‌کرده دارچین که ولرم شده باشد اگر روی جوش‌ یا دمل‌های سرسفید مالیده شود, به رفع این جوش‌ها کمک می‌کند البته قبلاً در جاهایی که پوست مقاومتری دارند, حتماً امتحان شود تا حساسیت نداشته باشد و پوست دچار التهاب و قرمزی نشود.

رفع چربی‌های شکمی با استفاده از روغن دارچین

وی عنوان کرد: افراد چاق روغن یا محلول دم‌کرده دارچین را در ناحیه‌‌ای که دارای چربی اضافه هست بمالند و روی آن را سلفون بکشند و سپس محکم با پارچه یا شال بسته و ورزش یا ماساژ تند انجام دهند, افراد چاق می‌توانند از حمام به‌صورت طبی استفاده کنند, حمام‌های گرم و خشک باعث تحلیل مواد و دفع آنها می‌شود.

انگور؛ چاق‌کننده و مقوی

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: انگور چون غذاست، چاق‌کننده و مقوی است بنابراین افراد چاق نباید انگور شیرین زیاد مصرف کنند, مگر به‌جای وعده غذایی و آن هم از نوع ملس استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha