سم در تمام مواد غذایی وجود دارد و عنصری را نمی یابید که ماده سمی در خود نداشته باشد. اما این میزان سم موجود در آن هاست که کشنده یا درمانی بودنشان را تعیین می‌کند.

مصرف چه میزان از مواد غذایی می تواند منجر به مرگ شود؟

سلامت نیوز: سم در تمام مواد غذایی وجود دارد و عنصری را نمی یابید که ماده سمی در خود نداشته باشد. اما این میزان سم موجود در آن هاست که کشنده یا درمانی بودنشان را تعیین می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، به گفته «پارسل سوس»، پزشک و کیمیاگر سوئیسی، «سم در تمام مواد غذایی وجود دارد و عنصری را نمی یابید که ماده سمی در خود نداشته باشد. اما این میزان سم موجود در آن هاست که کشنده یا درمانی بودنشان را تعیین می کند.»

از این رو، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که برخی از موادی که به وفور از آن ها استفاده می کنیم، همانند آب، قهوه، سیگار، موز، نمک یا پرتقال چه میزان مواد سمی در خود دارند و میزان خطرناک بودن آن ها چقدر است!

برای کشف این موضوع توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آب

شاید زیاد شنیده اید که می گویند برای تضمین سلامت بدن و جوانی پوست، لازم است تا روزانه ۲ لیتر آب بنوشید. اما بد نیست اشاره کنیم که اگر سه برابر این میزان آب را در عرض یک روز بنوشید، کلیه ها توان هضم و دفع آن را نخواهند داشت و سیستم عمومی بدن به طور کامل به هم خواهد ریخت. در نتیجه‌ ورود این حجم از مایعات به داخل بدن، اعضای داخلی و مغز ورم کرده و مسیر تنفس مسدود می شود.

بنابراین تفاسیر، انسان ممکن است با «آب» هم مسموم شود. این ادعا اخیرا اثبات شده؛ جنیفر استرنج فردی است که ۷٫۵ لیتر آب را در جریان یک مسابقه نوشیده و مسوم شد.

قهوه

گفته می شود که مصرف ۳۰ گرم کافئین می تواند کشنده باشد. این میزان کافئین معادل ۱۱۳ فنجان قهوه (۲۵۰ میلی لیتری) است. لازم است اشاره کنیم که در این مورد، احتمال مرگ اشخاص نه در نتیجه مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین، بلکه به خاطر مسمویت آب بسیار زیاد است. ۱۱۳ فنجان قهوه معادل ۳۰ لیتر آب است.

شاید ذکر این نکته ضروری باشد که هرگز نباید قهوه را با نوشیدنی انرژی زا مخلوط کنید زیرا عوارض بسیار خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

شکلات

شکلات حاوی مقدار اندکی تئوبرومین است. این آلکالوئید، یک عامل قدرتمند است که موجب تحریک و تهییج سیستم عصبی مرکزی می شود. اما اگر شما یک کیلوگرم شکلات را به صورت یکجا مصرف کنید، در وهله اول دچار اسهال و استفراغ می شوید، سپس غش می کنید، پس از آن دچار خونریزی داخلی و انفارکتوس قلبی خواهید شد و در نهایت خواهید مرد.

سیگار

هر نخ سیگار حاوی حدود ۰٫۸ میلی گرم نیکوتین است. بنابراین، کشیدن ۷۵ نخ سیگار پشت سر هم می تواند موجب مسمومیت شدید فرد و حتی مرگ وی شود.

دانه سیب

شما هرگز در نتیجه خوردن ۱۸ عدد سیب جان خود را از دست نخواهید داد. اما اگر این سیب ها را با دانه هایشان بخورید و دانه ها را بجوید، احتمال مرگتان وجود خواهد داشت. دلیلش هم این است که تخمه های سیب حاوی ماده سمی سیانید است.

هسته گیلاس

برخی از اشخاص هسته های گیلاس را می شکنند تا مغز آن را میل کنند. اما لازم است اشاره کنیم که این مغزها حاوی مقدار اندکی سیانید است که اگر به میزان زیاد مصرف شود، می تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد. این واقعیت در مورد هسته های زردآلو، هلو و بادام تلخ نیز مصداق دارد.

موز

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که زیاده روی در مصرف آن می تواند خطرات جانی به دنبال داشته باشد. البته این خطر فقط زمانی بروز می کند که ۴۰۰ عدد موز یا بیشتر مصرف کنید.

پرتقال

برای اووردوز کردن و مردن در نتیجه خوردن پرتقال، باید دست‌کم ۱۱ هزار عدد از این میوه را به صورت یک جا مصرف کنید.

نمک

میزان مصرف نرمال نمک به طور تقریبی ۳ گرم در روز است. اما اگر این مقدار به ۲۵۵ گرم برسد (حدود ۴۸ قاشق چایخوری) می تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد. اگر فردی قصد دارد به این طریق خودکشی کند باید بگوئیم که مرگ دردناک و طولانی مدتی خواهد.

فلفل چیلی

با مصرف ۱۳ قاشق چایخوری فلفل چیلی به صورت یکجا باید فاتحه خود را بخوانید. البته خوشبختانه به دلیل گرمی و تندی زیاد فلفل، اشخاص نمی توانند این میزان را یکجا مصرف کنند.

شکر

دُز خطرناک مصرف شکر معادل ۱۴۰ گرم به ازای هر ۴۵۰ گرم از وزن هر فرد است. یعنی یک مرد بالغ و بزرگسال با مصرف ۲۵ کیلوگرم شکر به صورت یکجا، ممکن است بمیرد.

خمیر دندان

اگر کسی ۲۴ تیوب خمیردندان را یک جا ببلعد، در دم فوت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha