وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سالمندان مایه برکت و نعمت جامعه ما بوده و هستند، تاکید کرد: از یاد نبریم که آنها ستون‌های تکرار ناشدنی خیمه خانه و خانواده ما هستند.

وزیر بهداشت: سالمندان ستون های تکرار ناشدنی خیمه خانه و خانواده

سلامت نیوز:     وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سالمندان مایه برکت و نعمت جامعه ما بوده و هستند، تاکید کرد: از یاد نبریم که آنها ستون‌های تکرار ناشدنی خیمه خانه و خانواده ما هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان «هفته‌ای برای تکریم بزرگان» در کانال تلگرامی اش آورده است: از امروز هفته‌ای را آغاز می‌کنیم برای پاسداشت کسانی که دوران سالمندی را با همه شیرینی‌ها و تلخی‌هایش سپری می‌کنند؛ آن‌ها که مایه برکت و نعمت جامعه ما بوده و هستند.


«فصل سالمندی ویژگی‌های خاص خود را دارد و بر ماست که با مهربانی و صبوری، دین خود را به نازک دلانی که روزگاری چون کوه در برابر سختیهای زندگی ایستادگی و ما را حمایت کرده‌اند، ادا کنیم.


نکته‌ای که در این عرصه باید به آن عنایتی جدی داشته باشیم، این که پیامد طبیعی برنامه‌های توسعه و پیشرفت نظام‌های سلامت، سالخوردگی ساکنان کره خاکی است. از جمله تخمین زده می‌شود تا 20 سال آینده بیش از 15درصد جمعیت کشور ما را سالمندان تشکیل دهند.


همچنین در جهان معاصر، افزایش کیفیت زندگی و مشارکت فعال اجتماعی در طول عمر، از نیازهای ضروری زندگی بشر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید زیرساخت‌ها و خدمات به‌نحو مطلوب توسعه یابد و اجرای راهنماهای بالینی، ایجاد نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت مورد توجه قرار گیرد.
نکته مهم دیگر، فرهنگ‌سازی برای دقت و توجه بیشتر مردم به امر پیشگیری و حفظ و ارتقای سلامت شخصی است که نقش مهمی در داشتن نظام سلامتی کارآمد دارد.»


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان ابراز امیدواری کرده است که با رعایت این موارد و تلاش برای تامین آینده‌ای بهتر برای سالمندان، نه در یک هفته که در تمام روزهای سال، دین خود را به این عزیزان ادا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha