همایش ملی پژوهش دندان پزشکی ایران امروز با حضور دندان پزشکان و پژوهشگران دندان پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در هتل بین المللی پارس کرمان آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز ،رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه و دبیر این همایش در این آیین گفت: واکاوی آنچه در حوزه دندان پزشکی انجام شده و جهت بخشی به پژوهش هایی در این زمینه از اهداف برگزاری این همایش ملی به شمار می رود.
دکتر علی اسکندری زاده با بیان اینکه پژوهش به معنای واقعی خود در دانشکده ها و دانشگاه ها شکل نگرفته است گفت: ملموس نبودن نتایج علمی پژوهش و کمتر کاربردی بودن پژوهش در رفع مشکلات جامعه از عمده مشکلات پژوهش های امروز به شمار می رود.
وی تأکید کرد: پژوهش هنگامی پژوهش است که همراه با فناوری باشد تا پژوهش ها بتواند منجر به تولید علم و تولید ثروت ملی شود.
دبیر همایش ملی پژوهش دندان پزشکی ایران گفت: افزایش کمی و کیفی در تولیدات، کاهش هزینه های درمان، رواج مفهوم پیشگیری درجامعه و ایجاد اشتغال از مزیت های انجام پژوهش است.
وی همچنین به تحریم های کشورهای جهان علیه ایران اشاره کرد و گفت: بر این اساس پایه همه پیشرفت های ایران پژوهش است که باید در جامعه عملیاتی و کاربردی شود.
دکتر اسکندری زاده افزود: در ایران سالیانه 20 کنگره و همایش کشوری که بیشتر آنها در زمینه کارهای درمانی است برگزار می شود که انجام برنامه ها و همایش هایی در حوزه پژوهش و در محورهای پیشگیری و کاربردی ضروری است که اکنون با برگزاری چنین همایش هایی نیز گام های نخستین در این رابطه برداشته شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این همایش گفت: ارائه برون داده های پژوهشی با نگاه به گذشته، حال و امروز علم دندان پزشکی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف پژوهش های انجام شده از مهمترین اهداف برگزاری این همایش سه روزه به شمار می رود.
دکتر رضا ملک پور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت پژوهش و تحقیق گفت: ملاک ما در امور تحقیقاتی و پژوهشی نباید بر اساس معیارهای بین المللی باشد بلکه تحقیقی که انجام می شود باید پاسخگوی نیاز کشور باشد.
وی تاکید کرد: پژوهش ها باید هدفمند و بر اساس نیازهای کشور باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی انجام شده در استان گفت: موافقت اصولی تاسیس اولین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمان اخذ شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای راه اندازی مرکز رشد در این استان موافقت اصولی گرفته شده است.
دکتر ملک پور همچنین از راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دهه فجر خبر داد.
دبیر علمی همایش ملی پژوهش دندان پزشکی ایران نیز در این همایش گفت: طی سه روز برگزاری این همایش 56 مقاله به صورت سخنرانی و 33 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
دکترمسعود پری رخ افزود: مطالبی که در این همایش ارائه می شود پس از پایان آن به عنوان یک قانون به همه دانشکده های دندان پزشکی سراسر کشور ارسال می شود.
همایش ملی پژوهش دندان پزشکی ایران تا 10 دیماه در هتل بین المللی پارس کرمان ادامه دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha