سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص رفتن و ماندن میرزابیگی از معاونت پرستاری وزارت بهداشت صحبت‌های صبح روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص ورود بانوان به یکی از معاونت‌های این وزارتخانه این خبر را تایید کرد.

میرزابیگی از سمت معاونت پرستاری وزارت بهداشت کناره‌گیری می‌کند؟

سلامت نیوز:سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص رفتن و ماندن میرزابیگی از معاونت پرستاری وزارت بهداشت صحبت‌های صبح روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص ورود بانوان به یکی از معاونت‌های این وزارتخانه این خبر را تایید کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر تغییر معاونت پرستاری وزارت بهداشت به دست خبرنگار فارس رسید، اخباری که از کناره‌گیری میرزابیگی و انتخاب یک زن به سمت معاونت پرستاری وزارت بهداشت حکایت داشت.

اما مسئولان وزارت بهداشت پس از انتشار این خبر سکوت کردند؛ تا اینکه صبح دیروز ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، در نشست خبری با پاسخ به سوالی در خصوص بکارگیری بانوان در سمت معاونان وزارت بهداشت توضیح داد: یکی از اولویت‌های ریاست جمهوری حضور زنان در مقام‌های ستادی است و ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدای دولت به عهده یکی از بانوان گذاشته شد و در آینده‌ای نزد‌یک یکی دیگر از معاونان وزارت‌خانه از میان خانم‌ها انتخاب می‌شود.

هرچند سخنان سخنگوی وزارت بهداشت مهر تاییدی بر خبر خبرگزاری فارس بود، اما همچنان خبرهای ضد و نقیضی در خصوص ماندن یا رفتن میرزابیگی در این معاونت به گوش می‌رسید.

همین موضوع باعث شد تا در مورد رفتن یا ماندن معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت‌وگویی با وی انجام دهیم که شرح توضیحات میرزابیگی را در ادامه می‌خوانید:

محمد میرزابیگی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: عملاً درخواست کناره گیری از این سمت را را دو ماه قبل به دکتر هاشمی ارائه داده‌ام.

اینکه حدود 85 درصد جمعیت پرستار خانم‌ها هستند و با توجه به نوع نگرش و شاخص‌های رئیس جمهور که مدنظرشان این است از خانم‌ها استفاده کنند، حال بنده به نظرم رسید مهمترین معاونت در وزارت بهداشت، معاونت پرستاری است و متولی‌اش باید خانم باشد، این حق طبیعی بانوان است که بتوانند یک مدیریت ارشد داشته باشند. بهترین مکان هم برایشان حوزه پرستاری است که بیشترین جمعیت خانم‌ها در آنجا قرار دارد.

وی در خصوص عملکرد 4 سال گذشته این معاونت گفت: عملکرد معاونت پرستاری مثبت بوده و توانسته‌ایم درگیری‌های صنفی را مدیریت کنیم.

وی در خصوص گمانه‌زنی‌های صورت گرفته در زمینه ماندن یا رفتن در وزارت بهداشت گفت: بنده علاوه بر بحث پرستاری در حوزه‌های دیگر تحصیلات و توانمندی‌هایی دارم که از اگر صلاح بدانند از آن استفاده خواهد شد.

معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: لازم است جهت آخرین مصاحبه در کسوت معاونت پرستاری وزیر بهداشت این نکته را متذکر شوم؛ عده‌ای این ایراد را می‌گرفتند که از وقتی میرزابیگی معاون شد، حرف‌های صنفی نمی‌زد، خوب است این مطلب را متذکر شوم، بنده از 20 سال پیش در زمینه تشکیل این معاونت و سازمان نظام پرستاری تلاش‌های زیادی انجام داده‌ام و از طریق مکاتبه با مجلس و ارایه مقاله مفصلی در روزنامه قدس (12 مهر 76) در زمینه تشکیل این معاونت تلاش کردم و از بنیانگذاران آنها هستم.

وی افزود: با کمال افتخار می‌گویم این امانت را تحویل جامعه پرستاری می‌دهم، منتها نباید از این نکته غافل شد که زمانی که من در سازمان نظام پرستاری حضور داشتم، وظیفه قانونی سازمان مطالبه‌گری بود جنس حرف‌ها نیز مطالبه‌گر بود.

میرزابیگی در ادامه، گفت: از زمانی که در معاونت قرار گرفتم چون وظیفه معاونت رسیدگی به حقوق مردم بود جنس حرف‌ها نیز مطالبه‌دهی بود. امروز خدا را شکر می‌کنم که در جهت پاسخ به حقوق مردم و مطالبه‌دهی‌ها حرکت کردم و جاهایی به دلیل اعمال سلیقه‌های شخصی از طرف برخی از افراد بیرون وزارتخانه فرصت‌سوزی‌هایی شد که اگر این اتفاق‌ها صورت نمی‌گرفت نتیجه عملکرد می‌توانست خیلی بهتر از این شود.

وی گفت: خدا را شاکرم که در عرصه پرستاری جامعه‌نگر، صلاحیت حرفه‌ای و بازنگری آموزش‌ها با توجه به نیازهای مردم، در عرصه‌های بین‌المللی، حرف‌هایی برای گفتن دارند.

میرزابیگی در پایان گفت: امیدوارم در آینده نیز دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشیم و با امانتی که تحویل جامعه می‌دهیم مردم جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

هرچند توضیحات میرزابیگی و شواهد موجود نشان از حسن انجام کار وی در این معاونت و سازمان نظام پرستاری بوده و هست؛ ولی سوال اینجاست که چه کسی در روزهای آتی به عنوان معاونت پرستاری انتخاب خواهد شد و آیا وزارت بهداشت از مدیران توانمندی همچون میرزابیگی در بدنه این وزارتخانه بهره خواهد برد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha